arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۰

استاندار خراسان جنوبی: برپایی هرگونه تجمع ممنوع است

استاندار خراسان جنوبی گفت: برپایی هرگونه تجمع در مناسبت‌ها و تعطیلات پیش رو برخلاف مصوبات ستاد کرونا و ممنوع است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: حمید ملانوری روز یکشنبه در نخستین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در سال جدید افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که ویروس با جهش‌های متفاوت گسترش می‌یابد و مهمانی‌ها و مسافرت‌های ناشی از عادی‌انگاری‌ها، آمار رو به رشد بیماران را به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: این که تصور کنیم کاهش آمار مرگ و میرها به واسطه ضعیف شدن ویروس است، برداشت اشتباهی است که تداوم آن می‌تواند غافلگیری ایجاد کند و از ضربه مهلک آن، دچار خسران بزرگی شویم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر این که برپایی هر تجمع، خطرآفرین و تخلف است گفت: ویروس کرونا در دورهمی‌ها گسترش می‌یابد لذا با برگزاری هر مراسمی در مناسبت‌های پیش رو از جمله روز برات، نیمه شعبان و ۱۳ فروردین که منجر به تجمع می‌شود، مخالف هستیم.

وی تاکید کرد: هیچ گونه مراسمی که منجر به تجمع شود، در این ایام برگزار نمی‌شود.

ملانوری گفت: حضور در آرامستان‌ها و بر سر مزار اموات و درگذشتگان به عنوان کاری آیینی بسیار پسندیده است اما در شرایط فعلی که حفظ جان و سلامت مردم در اولویت است، تجمع در آرامستان‌ها خلاف مصوبات ستاد کروناست.

وی افزود: فرمانداران به عنوان فرماندهان عملیاتی مدیریت بیماری در شهرستان‌ها مکلفند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از تجمع مردم در آرامستان‌ها جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص محدودیت ترددها گفت: محدودیت ترددهای بین شهری تابع رنگ‌بندی‌هاست و مسافرت از شهرهای نارنجی و قرمز به تمامی شهرهای کشور و ورود افراد غیر ساکن با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است.

وی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی غیر از ۲ شهرستان خوسف و سربیشه که آبی (کم خطر) هستند، بقیه مناطق (۹ شهرستان) در وضعیت زرد یا متوسط خطر اعلام شده‌اند.

ملانوری افزود: همچنین ممنوعیت ترددهای شبانه براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا از امشب از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح تعیین شده است.

وی از تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه اعضای ستاد کرونا، کادر بهداشت و درمان، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، هلال احمر، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و متنفذین در یک سال گذشته قدردانی کرد و گفت: همراهی‌ها و هم‌افزایی‌های آحاد مردم و اقشار مختلف در کنار حوزه‌های اجرایی سبب شد، سال گذشته شیوع کرونا در استان به خوبی مدیریت شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: این همراهی‌ها امسال هم ادامه پیدا کند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر آمار ابتلاها و مرگ و میرها باشیم.

وی افزود: موفقیت سال گذشته در کنترل بیماری در حالی رقم خورد که به جهت مرموز بودن ویروس، کمبود تجهیزات و نبود دانش لازم با مشکلات فراوانی مواجه بودیم.

ملانوری به موضوع کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و گفت: با همراهی مردم، نیروهای بسیج، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادها و اقشار در قالب کمک‌های مؤمنانه، به اقشار آسیب‌دیده از بیماری کمک قابل توجهی شد.

وی با اشاره به تلاش‌های حوزه اقتصادی استانداری و دستگاه‌های تابعه در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، تامین اقلام مورد نیاز از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مدیریت بازار و سایر اقدامات، افزود: علیرغم همه محدودیت‌ها پروژه‌های عمرانی نیز به فعالیت خود ادامه دادند و استان به کارگاهی عملیاتی تبدیل شد که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی با تشکر از تولیدکنندگان استان در بخش‌های مختلف، تلاش‌های حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و اشتغالزایی را در مسایل توسعه‌ای استان قابل تقدیر خواند و گفت: با وجود این که مدیریت کرونا در جهان با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده اما براساس گزارش‌ها، جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته، بهترین مدیریت را داشته و توانسته است آمار ابتلاها و مرگ و میرها را به حداقل برساند.

وی دلیل این توفیق جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بیماری را اعتقادات مردم و توسل به اهل بیت در اطاعت از رهبری خواند و گفت: همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا و مشارکت در اجرای طرح‌هایی همچون طرح شهید سلیمانی از عوامل موثر در مدیریت بیماری بوده است.

ملانوری به تلاش دولت برای تامین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: همزمان با تامین واکسن در قالب واردات، تلاش‌ها برای تولید واکسن ایرانی ادامه دارد.

وی بر مراجعه سریع افراد با علایم مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی تاکید و تصریح کرد: تا تزریق کامل واکسن به همه افراد جامعه و مهار کامل بیماری، تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌هاست.

 

نظرات بینندگان