arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰

مرگ پولدارترین مرد جمهوری چک در حادثه سقوط بالگرد در آلاسکا

پتر کلنر، میلیاردر اروپایی و پولدارترین مرد جمهوری چک در یک حادثه سقوط بالگرد در آلاسکا همراه چهار نفر دیگر از جمله دو مهمان و یک راهنما کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری آنلاین: به گزارش رویترز، کلنر ۵۶ ساله روز شنبه در حادثه سقوط بالگرد در کوه‌های ایالت آلاسکا در آمریکا جان خود را از دست داد. یک خلبان، دو مهمان و یک راهنما هم همراه این میلیاردر اروپایی بودند که کشته شدند و فقط یک نفر جان سالم در برده است. گفته می‌شود کلنر با مهمانان خود برای اسکی کردن به آلاسکا رفته بود.

میلیاردر اهل جمهوری چک چندان اهل حضور در رسانه‌ها نبود اما نشریه اقتصادی فوربس در آخرین رده‌بندی میلیاردرهای جهان او را با ۱۷.۵ میلیارد دلار دارایی در رده پولدارترین‌ها قرار داده بود. حادثه سقوط بالگرد روز شنبه ۲۷ مارس رخ داد و آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک هم در توییتر خود مرگ کلنر را یک تراژدی باورنکردنی توصیف کرد.

کلنر با راه‌اندازی شرکت سرمایه‌گذاری PPF در دهه ۱۹۹۰ وارد عرصه تجارت و بازرگانی جمهوری چک شد و به تدریج با گسترش دادن دامنه فعالیت خود به حوزه‌هایی چون اقتصاد، ارتباطات از راه دور، تولید، رسانه و زیست‌فناوری وارد شد. عمده فعالیت این شرکت در اروپا، آسیا و ایالات متحده بود و ارزش آن در میانه‌های ۲۰۲۰ حدود ۴۴ میلیارد یورو برآورد می‌شد.

نظرات بینندگان