arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

هند ۵ ماه گذشته بالاترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را داشت

هند روز دوشنبه /۲۹ مارس بالاترین رقم افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در ۵ ماه گذشته را گزارش کرد و آن را موج دوم همه گیری اعلام کرد که از ایالت ماهاراسترا شروع شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هند روز دوشنبه /۲۹ مارس بالاترین رقم افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در ۵ ماه گذشته را گزارش کرد و آن را موج دوم همه گیری اعلام کرد که از ایالت ماهاراسترا شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت هند با اعلام ۶۸ هزار و ۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته این رقم را بالاترین خیزش روزانه از ۱۱ اکتبر دانست. هند برای سه روز متوالی با ثبت روزانه بیش از ۶۰ هزار مورد وارد موج دوم شیوع این بیماری شده است که البته آمار ثبت شده روز دوشنبه همچنان کمتر از ماه سپتامبر با ۹۰ هزار مورد ابتلای روزانه بود. آمار فوت شدگان بر اثر ویروس کرونا روز دوشنبه به ۲۹۱ نفر رسید و تا کنون ۱۶۱ هزار و ۸۴۳ نفر در هند جان خود را از دست دادند.

در هند تعداد کل مبتلایان از آغاز همه گیری ۱۲ میلیون نفر اعلام شده است که این کشور را در رتبه سوم پس از ایالت متحده آمریکا و برزیل قرار می دهد. با این وجود برخی متخصصان معتقدند به دلیل کمبودها برای انجام آزمایش کرونا، آمار واقعی مبتلایان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در این کشور است.

دولت هند با اعلام محدودیت ها در این هفته و منع مقرارت رفت و آمد و مسافرت سعی در کنترل این بیماری دارد. برخی ایالت ها هم محدودیت ها و قوانینی برای منع برگزاری جشن ها و فستیوال های هندوها و مسلمانان که غالبا در فصل بهار است، وضع می کنند. ایالت غربی ماهاراسترا که شهر بمبئی پایتخت اقتصادی هند در آن قرار دارد بالاترین رقم افزایش ابتلای روزانه را در بین تمام ایالت های هند با تعداد ۴۰ هزار و ۴۱۴ نفر ثبت کرده است و این ایالت را به کانون شیوع موج دوم کرونا تبدیل کرده است.

دولت هند در بیانیه ای اعلام کرد ۸ ایالت در هند با ۸۴.۵ درصد از کل مبتلایان بیشترین سهم را در آمار کل کشور دارند.


ایرنا 

نظرات بینندگان