arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰

برای خرید یک قالب پلاستیک چه اقدامی لازم است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قالب سازی پلاستیک امروزه در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. از قطعات پلاستیکی در وسایل و قطعات مختلف بهره گرفته می شود. برای تولید این قطعات از یک روند قالب سازی استفاده می گردد. روش های مختلف و متنوعی برای تولید این قطعه ها وجود دارد. با این راه ها می توان آن ها در زمان بسیار کوتاهی تولید کرد. همچنین می توان در وقت خود با استفاده از آن ها صرفه جویی قابل توجهی کنید. یکی از محبوب ترین و ارزان ترین روش های قالب سازی، روش قالب تزریق پلاستیکی محسوب می شود. از این قالب سازی در بخش های مختلفی مانند دندان پزشکی و ساخت جعبه های پلاستیکی بهره می گیرند. همچنین قالب های پلاستیکی در صنایع اسباب بازی برای کودکان به طور چشمگیری استفاده می شوند. در این مقاله شما را با قیمت، روند تولید و نیز موارد مرتبط با این نوع قالب سازی آشنا می کنیم.

برای خرید یک قالب پلاستیک چه اقدامی لازم است؟

قیمت قالب های از جنس پلاستیک بر چه اساسی تعیین می شود؟

هزینه این قالب ها یکی از مهمترین مواردی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. به صورت معمول این نوع قالب ها بر اساس عوامل مختلف تعیین می شود. یکی از این پارامتر ها ابعاد قطعه مورد نظر مانند طول، عرض و ارتفاع است. همچنین جنس قطعه مثل ABS، PA، PP، PE، PBT و غیره هستند. کیفیت سطوح مختلف بر روی آن یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت آن محسوب می شود. تعداد حفره های موجود بر روی قالب آن ها نیز بر روی هزینه قالب های پلاستیکی تاثیر می گذارند. همچنین تیراژ تولیدی این قالب ها نیز یکی از پارامترهای مهم بر روی قیمت آن ها به حساب می آیند. همچنین نک ها و رزوه ها نیز بر روی ساخت این نوع قالب های پلاستیکی تاثیرات فراوانی می گذارند. در صورت تولید توسط مشتری ها مشخصات دستگاه تزریق هزینه های این قالب را افزایش یا کاهش می دهند.

قالب پلاستیکی چگونه تولید می گردد؟

قالب های از جنس پلاستیک طی یک فرآیند خاص صورت می گیرد. به صورت معمول آن ها را با انواع مواد، فلزات، شیشه، الاستومرها، پلیمرهای ترموست، ترموپلاستیک های مختلف و غیره ایجاد می گردند. مواد مختلف در یک بشکه با حرارت بالا تزریق می شوند. بعد از آن مخلوط و در قالب های سرد و سخت پیکر بندی می گردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این نوع قالب ها را با فناوری سه بعدی نیز می سازند. از قالب های از جنس پلاستیک در موارد گوناگونی استفاده می شود. از آن ها در وسایل گوناگونی مانند جاروبرقی ها، خودکار، اسباب بازی های پلاستیکی و غیره استفاده های زیادی می شود. خودروسازان برای ساخت قطعات کوچک تا بزرگ بدنه یک خودرو از قالب های پلاستیکی بهره می گیرند. این قطعه ها شامل مواردی مانند درب بطری، ظروف نگهداری، داشبورد خودرو، چرخ دنده ها و غیره با استفاده از آن ها ساخته می شوند.

برای خرید یک قالب پلاستیک چه اقدامی لازم است؟

ساخت یک قالب از جنس پلاستیک چه مزیت های مثبتی دارد؟

برخلاف تصور بسیاری از افراد ساخت یک قالب از جنس پلاستیک مزیت های مثبت فراوانی دارد. طرح های هندسی پیچیده را می توان با استفاده از آن ها ایجاد کرد. ریزه کاری های مشکل را نیز به علت فشار بالا می توان با استفاده از قالب های پلاستیکی به راحتی ساخت. برای ساخت آن ها نیروی کار نسبتا کم هزینه ای مورد نیاز است. بر روی طیف گسترده ای از مواد می توان با استفاده از آن ها کار کرد. زمان تولید آن ها به نسبت دیگر قالب های موجود در بازار بسیار کم است. این نوع قالب ها دور ریز بسیار کمی نسبت به قالب های فلزی و دایکست دارند. همچنین از دیگر فایده های مثبت قالب پلاستیکی تولید آن ها به تعداد بسیار بالا به صورت سالانه است.

قالب تزریقی پلاستیک چه ویژگی ها و مزیت های مثبتی دارند؟

قالب های تزریق پلاستیکی از فایده های مثبتی برخوردار هستند. این نوع قالب ها معمولا از وزن بسیار کمتری نسبت به دیگر قالب های تزریق برخوردار هستند. همین وزن سبک موجب ترغیب بسیاری از افراد به استفاده از آن ها می گردد. توان خنک کنندگی بالاتری در مقایسه با قالب های دیگر تزریق دارند. سرعت بالای آن ها نیز یکی دیگر از مزیت های مثبت آن ها محسوب می شود. این سرعت بالا در زمان شما صرفه جویی زیادی می کند. دستگاه تزریق در زمان کار از فشار پایینی برخوردار است. طول عمر بالای آن ها یکی از ویژگی های مهم آن ها محسوب می گردد. به صورت معمول قالب های تزریق پلاستیک با انواع پلاستیک ها سازگاری بالایی دارند. معمولا قالب های تزریق پلاستیک را با دستگاه های CNC تولید می کنند.

برای خرید یک قالب پلاستیک چه اقدامی لازم است؟

جمع بندی

قالب سازی از نوع پلاستیکی امروزه در صنایع مختلفی کاربرد دارد. در موارد گوناگونی مانند دندان پزشکی و جعبه های پزشکی مختلف استفاده می گردد. همچنین در صنایع مختلف اسباب بازی برای کودکان از این قالب سازی بهره گرفته می شود. قیمت قالب های پلاستیکی بر اساس پارامتر مختلف صورت می گیرد. اندازه قطعه پلاستیکی مورد نظر مانند طول، عرض و ارتفاع در هزینه های آن نقش زیادی دارند. مشخصات دستگاه قالب سازی نیز قیمت آن ها را افزایش یا کاهش می دهند. خودروسازان نیز برای ساخت قطعات کوچک تا بزرگ یک ماشین از قالب های پلاستیکی بهره می گیرند. شرکت های مختلف در زمینه تولید قالب های پلاستیکی فعالیت می کنند. ویژن مولد یکی از بهترین شرکت های در این زمینه محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توان به نشانی اینترنتی visionmold.co مراجعه کرد.

 

 

نظرات بینندگان