arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

دورهمی‌های خانوادگی درصدر کانون شیوع کرونا در گناوه اعلام شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بر اساس مصاحبه کارشناسان این شبکه با شماری از بیماران کرونایی شهرستان، دورهمی‌های خانوادگی به عنوان اولین علت در شیوع این ویروس در این شهرستان اعلام شده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بر اساس مصاحبه کارشناسان این شبکه با شماری از بیماران کرونایی شهرستان، دورهمی‌های خانوادگی به عنوان اولین علت در شیوع این ویروس در این شهرستان اعلام شده‌است.

عصمت حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: براین اساس دورهمی‌های خانوادگی در منازل و خانه‌باغ‌ها ۴۲ درصد در انتقال و شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان نقش داشته است.

وی اظهارکرد: در این نظرسنجی، مسافرت ۲۳ درصد، شرکت در مراسم تشییع اموات و عروسی ۱۹ درصد و در محل کار ۱۶ درصد در ردیف‌های بعدی علل انتقال شیوع ویروس کرونا شناخته شده‌است.

حیدری گفت: شمار بستری‌های کرونایی گناوه در روز ۱۴ فروردین ۱۹ مورد است که ۲ نفر از بیماران در آی سی یو بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان بستری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: خیز جدید ویروس کرونا و خطر همه‌گیری نوع جهش‌یافته انگلیسی در شهرستان گناوه بسیار جدی است.

وی اضافه کرد: عادی انگاری مردم باعث شده تا انتشار ویروس کرونا در این شهرستان سرعت بگیرد و این وضعیت نگران کننده و خطرناک است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز ار دورهمی سهل انگاری نکنند و در عمل به توصیه‌های بهداشتی دقت و اهتمام جدی ورزند.

حیدری یادآورشد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ۲ هزار و ۶۹۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۱۰۹ نفر نیز فوت کردند.

فرماندار گناوه در جلسه هفته گذشته ستادمقابله با کرونا این شهرستان خواستار شناسایی کانون اصلی شیوع ویروس کرونا که در فروردین ماه جاری روند افزایشی داشته است، شده بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و طبق رنگ‌بندی های جدید در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

نظرات بینندگان