arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

۲۳ میلیون تردد نوروزی در جاده‌های مازندران ثبت شد

رییس پلیس راه مازندران گفت که طی تعطیلات نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ۲۳ میلیون تردد جاده‌ای در سطح استان ثبت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راه مازندران گفت که طی تعطیلات نوروزی یعنی از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ۲۳ میلیون تردد جاده‌ای در سطح استان ثبت شده است.

سرهنگ علیرضا قدمی افزود که این میزان تردد نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است که بیشترین آن مربوط به تردد بین شهری استان بود.

وی توضیح داد : در ایام نوروز امسال بر اساس سامانه تردد شمار ، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو به مازندران وارد و یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز از محورهای مواصلاتی اسان خارج شد.

رییس پلیس راه همچنین به تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: در مجموع تصادفات جاده اعم از جرحی ، فوتی و خسارت مالی طی تعطیلات نوروز ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام این که میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده استان نیز در تعطیلات نوروزی افزایش ۳۶ درصدی داشت ، افزود : تا روز ۱۳ فروردین ۲۴ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی مازندران جان باختند.

سرهنگ قدمی بر ضرورت پایان دادن به سفرهای انجام شده به مازندران تاکید کرد و از مردم مازندران خواست تا هرچه سریع تر به استان بازگشته و مسافران نیز به محل سکونت خود بازگردند.

وی با اشاره به وخامت وضعیت شیوع ویروس کرونا در مازندران و استان های دیگر ، گفت : شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و تغییر رنگ بندی کرونایی استان های هستیم که این عامل منجر به اعمال محدودیت های انتظامی می شود.

رییس پلیس راه مازندران توصیه کرد به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از اعمال جرائم رانندگی ، بهتر است مسافران هرچه سریع تر به شهر و محل سکونت خود بازگردند.

وی وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان را نیز عادی و روان گزارش کرد و گفت : ترافیک و گره جاده ای خاصی در سطح استان مازندران مشاهده نمی شود.

ایرنا

نظرات بینندگان