arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادامه ابهامات درمورد سعید محمد / آمریکا: ایران باید از مزایای برجام بهره‌مند شود / عراق پول ایران را نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حکم قصاص حمید صفت صادر شد
قاسم عسگری‌آقباش یکی از وکلای مدافع حمید صفت از صدور و ابلاغ حکم قصاص موکل خود از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد. عسگری‌آقباش گفت: حکم دادگاه امروز ابلاغ شده و برای اعتراض به آن ۲۰ روز فرصت داریم.

عراق پول ایران را نمی دهد
یحیی آل اسحاق عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: عراقی‌ها با بهانه‌های مختلف مانند تحریم بودن بانک‌های ایرانی سعی کردند که از پرداخت پول به ایران اجتناب کنند. وی خاطرنشان کرد: سعی عربستانی‌ها بر این است که در حوزه اقتصاد عراق نفوذ کنند، دیداری نیز با آقای الکاظمی، نخست وزیر عراق داشتند و در مورد سرمایه‌گذاری‌های مشترک صحبت‌هایی کردند.

عربستان: گفت‌وگو با ایران، فقط در قالب برجام
«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز(شنبه) در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفت: اگر ایران بخواهد با ما گفت‌وگو کند ، این یک چیز خوب است ، اما ما معتقدیم که این گفت‌وگو باید در قالب رایزنی‌ها درباره برنامه جامع اقدام مشترک (در مورد برنامه هسته‌ای ایران) انجام شود و این ممکن است بعداً کمک کند تا حد زیادی نگرانی‌های ما را کاهش دهد.

آمریکا: ایران باید از مزایای برجام بهره‌مند شود
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ما مجبوریم که کار سخت کوشانه‌ای را دنبال کنیم، این تحریم‌ها را ببینیم و اینکه چه کاری باید انجام دهیم تا ایران از مزایایی که قرار بود تحت این توافق داشته باشد، برخوردار شود. مالی تصریح کرد: بنابراین ما مجبوریم تحریم‌هایی که با توافق مغایرت داشته باشد را برداریم اگر ایران آماده باشد که اقدامات هسته‌ای که در مغایرت با تعهدات برجامی‌اش انجام داده است را معکوس سازد و به ریل سابق بازگرداند.

ادامه ابهامات درمورد سعید محمد
سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است. دفتر سعید محمد هم در واکنش به اظهارات سردار جوانی نوشت: آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند و تحلیل شخصی خود را به عنوان یک شخصیت حقیقی عنوان نموده است. 

فوت ۱۲۳ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۰ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۹۴ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.

زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری
براساس آخرین اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبین این انتخابات از روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

جریمه ۱۵ هزار کرونایی که به سفر رفتند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۵ هزار بیمار کرونا که تست مثبت داشتند در ایام نوروز به سفر رفتند، همه این افراد به ازای هر روز سفر ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند و برخوردهای قانونی با این افراد انجام می شود.

 

نظرات بینندگان