arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

ماجراي شكايت ترك‌سل از ام تی ان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چندي پيش اعلام شد كه شرکت ترک‌سل، اپراتور تلفن همراه در ترکیه، در راستاي يك رقابت قانوني كه با گروه ام تي ان بر سر مزایده اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران داشت، عليه اين شركت شكايتي تنظيم كرده است.

  گروه ام‌تی‌ان (MTN Group) یک شرکت ارتباطاتی راه دور چندملیتی است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و در حال حاضر در ۲۱ کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد.

بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه تركيه، با ادعاي خسارتی که اقدامات ام تی ان به اين شرکت وارد آورده، ماه گذشته دادخواستي را عليه اين اپراتور موبایل در آفریقا، به دادگاه واشنگتن تسليم كرد و خواهان غرامتي معادل 4.2 ميليارد دلار شده است.

بر اساس اين گزارش شركت اميدوار بوده كه نشان بدهد گروه ام تي ان قانون بين‌المللي مرتبط با رشوه خواري و تجارت را نقض كرده است.

شرکت ام تی ان، در سال ۲۰۰۴ توانست در رقابت با شرکت ترک‌سل برنده شود و ۴۹ درصد از سهام اولین اپراتور خصوصی تلفن همراه ایران را در اختیار بگیرد.

اما گروه ام‌تی‌ان ادعاهاي ترك سل مبني بر دخيل بودن در انجام اقدامات ناشايست براي در اختيار گرفتن بخشي از سهام ايرانسل را رد كرده و رييس اين شركت اعلام كرده كه اقدام ام‌تی‌ان به از دست رفتن امتياز ترك سل در ايران منجر نشده است، بلكه اين امر، كوتاهي خود شركت ترك‌سل بوده كه نتوانسته از عهده مقررات قانوني و تجاري دولت ايران برآيد و موجب آن شده كه از فرايند اعطاي امتياز خارج شود. در نتيجه، هرگونه ادعايي مبني بر شكست ترك سل در برنده شدن در اين مناقصه به دليل اقدامات نابجاي ام تي ان، بي اساس است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
11
شرکت ام تی ان، در سال ۲۰۰۴ توانست در رقابت با شرکت ترک‌سل برنده شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان