arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰

ژنرال اسرائیلی: یمن تهدیدی مستقیم برای ما محسوب می‌شود

فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل روز یکشنبه در مراسم رونمایی از یک هواپیمای جدید جاسوسی گفت که یمن از اهداف این هواپیماست؛ چرا که تهدیدی مستقیم برای اسرائیل محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از یک هواپیمای جدید جاسوسی گفت که یمن از اهداف این هواپیماست؛ چرا که تهدیدی مستقیم برای اسرائیل محسوب می شود.

به گزارش تایمز اسرائیل، «عامیکام نورکین»، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: هواپیمای جاسوسی «اورون» برتری و توانایی را برای فعالیت در ردیف‌های دوم و سوم و حرکت بین جبهه ها را مهیا می‌کند.

وی اضافه کرد؛ ردیف دوم به کشورهایی گفته می‌شود که با اسرائیل هم مرز نیستند، اما تهدیدی مستقیم برای این رژیم محسوب می‌شوند مانند عراق و یمن؛ در حالی که ردیف سوم به کشورهایی چون ایران اشاره دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی سطح خطری را که تل آویو از جانب یمن تهدید می شود در اقدامی بی سابقه در ردیف دوم قرار داده است که نشان می دهد از نظر صهیونیست ها خطر یمن بیشتر از خطر ایران است.

از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ تنگه باب المندب یکی از نگرانی های امنیتی آزاردهنده برای رژیم صهیونیستی به شمار می آمده؛ چرا که در آن زمان یمن جنوبی در همبستگی با مصر و سوریه در جنگ با رژیم صهیونیستی این تنگه را بست.

در همین ارتباط، پیش تر نیز رسانه های صهیونیستی گزارش داده بودند؛ رژیم صهیونیستی ساخت یک پایگاه اطلاعاتی و نظامی مشترک با امارات متحده عربی در جزیره یمنی سقطری مشرف بر دریای عرب و اقیانوس هند آغاز کرده است.

مراسم رونمایی از این هواپیمای جاسوسی جدید توسط اسکادران ۱۲۲ نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه هوایی نواتیم در صحرای شمال نقب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، تعداد هواپیماهای اورون که تحویل ارتش صهیونیستی می‌شود، اطلاعات طبقه بندی محسوب می‌شوند.

نظرات بینندگان