arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

پکن: امیدواریم موضوع لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نشست وین بررسی شود

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن آنکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی را دلیل اصلی مسائل پیش آمده در خصوص برجام دانست ابراز امیدواری کرد که مسئله لغو این تحریم‌ها در نشست برجام بررسی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار «شینهوا» ابراز امیدواری کرد که در نشست کمیسیون مشترک برجام، مسئله لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به نشست کمیسیون برجام که تا ساعاتی دیگر در پایتخت اتریش برگزار می‌شود گفت: «در حال حاضر، وضعیت برنامه هسته‌ای ایران در مرحله مهمی قرار دارد. چین از نشست برجام برای بحث در خصوص موضوعات مربوط به لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به تعهداتش استقبال می‌کند».

ژائو لیجیان در ادامه ضمن انتقاد از تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی همچنان ادامه داد: «پکن همچنین از تعاملات اعضای برجام با ایالات متحده به شیوه‌ای مناسب حمایت می‌کند و امیدواریم که تمامی طرفین در خصوص طرح بازگشت ایالات متحده و ایران به تعهداتشان به اجماع برسند».

این دیپلمات چینی سپس تصریح کرد: «آنچه که می‌خواهم بر آن تأکید کنم این است که خروج یکجانبه آمریکا از برجام توافقات تمامی اعضای این توافق هسته‌ای را تضعیف کرد و این دلیل اصلی و ریشه‌ای بحران فعلی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران است».

نظرات بینندگان