arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

کرملین: هنوز زود است درباره آنتی بادی در بدن پوتین صحبت کنیم

پسکوف: چرخه واکسیناسیون هنوز تکمیل نشده است. شما می‌دانید که رئیس جمهور روسیه اولین دوز از واکسن را دریافت کرده است، بنابراین هنوز برای صحبت کردن درباره آن خیلی زود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی کرملین امروز سه شنبه اظهار کرد، در حال حاضر صحبت کردن درباره وجود آنتی‌بادی‌های کروناویروس در بدن ولادیمیر پوتین با توجه به اینکه رئیس جمهور روسیه هنوز دومین دوز واکسن را دریافت نکرده،‌ زود است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 23 مارس اولین دوز از واکسن دو مرحله‌ای روسی کروناویروس را دریافت کرد. پوتین مشخص نکرده که از بین سه واکسن روسی موجود برای کروناویروس کدام یک را دریافت کرده است. چند روز پیش دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه بعد از نخستین تزریق واکسنش هیچ عوارضی پیدا نکرده است.

پسکوف امروز خطاب به خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در بدن رئیس جمهور روسیه آنتی بادی تولید شده، گفت:‌ چرخه واکسیناسیون هنوز تکمیل نشده است. شما می‌دانید که رئیس جمهور روسیه اولین دوز از واکسن را دریافت کرده است، بنابراین هنوز برای صحبت کردن درباره آن خیلی زود است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که اطلاعی از اینکه آیا لیودمیلا، همسر سابق پوتین نیز نسبت به این بیماری واکسینه شده یا نه، ندارد.

از سوی دیگر این سخنگوی کرملین همچنین در ادامه اظهاراتش گفت که روسیه برای حضور در ناحیه شمالگان اهمیت زیادی قائل است و حضور روسیه در منطقه شمالگان بخشی لاینفک از سیاست نظامی آن است. پسکوف تاکید کرد،‌ روسیه نمی‌تواند این منطقه مهم را به ویژه با توجه حفظ حضور آمریکا در ‌آنجا نادیده بگیرد.

در تاریخ پنجم آوریل سی.ان.ان گزارشی را درباره "قدرت نظامی بی سابقه روسیه در شمالگان" منتشر کرده و به جهت اثبات اظهاراتش تصاویری ماهواره‌ای از تاسیسات جدید و مدرن روسیه در آن منطقه منتشر کرد. جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز گفت که آمریکا از نزدیک در حال رصد فعالیتهای روسیه در شمالگان بوده و متعهد به حفاظت از منافع خود است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: "در حقیقت فرمانده عالی کل قوای روسیه حضور نظامی در شمالگان را یک بخش مطلقا لاینفک از وضعیت نظامی ما می‌داند. منطقه شمالگان یک منطقه بسیار مهم فدراسیون روسیه بوده و با مرزها و منطقه اقتصادی ما مرتبط است. هر ساله پتانسیل اقتصادی آن افزایش می‌یابد. شما میدانید که ما برنامه‌های بزرگی برای توسعه در منطقه شمالگان داریم و این به صورت مداوم اجرا می‌شود."

وی افزود: در ارتباط با نگرانی‌های همکاران آمریکایی‌مان،‌ باید به خاطر داشت که آمریکا هرگز حضور در منطقه شمالگان را رد نکرده و توجهش به منطقه شمالگان هرگز ضعیف نشده است. ما همواره این را در ذهن داریم و ما همواره فرض کرده‌ایم که نباید این منطقه شدیدا مهم را نادیده بگیریم.

نظرات بینندگان