arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

نشست مهم وین میان ایران و ۱+۴ / توافق برای تشکیل دو نشست کارشناسی موازی برای رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و فعالیت های هسته ای / اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (درباره برداشته شدن تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند اقدامات ملموسی را که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای کامل برجام اتخاذ شود، شناسایی کنند. این گروه‌ها بلافاصله آغاز به کار کردند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هجدهمین نشست کمیسیون برجام که روز جمعه ۱۳ فرودین به صورت مجازی آغاز شده بود، از دقایقی پیش در پایتخت اتریش به‌صورت حضوری از سر گرفته شد.

به گزارش «انتخاب»؛ هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه 13 فرودین به صورت مجازی آغاز شده بود، از ساعت 14:30 دقیقه به ‌وقت محلی (17:00 به وقت تهران) با حضور هیأت ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان و هیأت‌هایی از کشورهای 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در وین از سر گرفته شد.

 حاضرین در جلسه علاوه بر هیات ایرانی به ریاست سیدعباس عراقچی، انریکه مورا، معاون دبیرکل‌‌سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان می باشند.

آغاز نشست وین لازم به ذکر است پیش از آغاز این نشست، دیدار دوجانبه دیگری میان دکتر عراقچی با انریکه مورا برگزار شد.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در توییتی نوشت:

هدف روشن ما در این نشست بازگشت به اجرای کامل و موثر اجرای توافق از سوی تمام طرف‌هاست.

باید از فضای دیپلماتیکِ حاصل از نشست امروز، برای بازگشت برجام به ریل اصلی استفاده کرد.

نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در ادامه جلسات فصلی گروه ۱+۴ در وین در حال برگزاری است. اعضای برجام جمعه گذشته به صورت مجازی تشکیل جلسه داده و در جریان آن چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند.

توافق برای ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسی در پایان دور اول

دور‌ اول جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در گراند هتل شهر وین در حال برگزاری است، با توافق جهت ادامه رایزنی ها در سطح کارشناسی پایان یافت.

براساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی میان اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته ای تشکیل شد. این نشست های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث های خود را به کمیسیون گزارش نمایند.

عراقچی: رفع تحریم های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام است

سید عباس عراقچی‌، رییس هیات کشورمان در نشست کمیسیون تاکید کرد رفع تحریم های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام جهت احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته ای خود را متوقف نموده و به اجرای کامل برجام برگردد.

اولیانوف: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در پایتخت اتریش را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

وی در این خصوص در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (درباره برداشته شدن تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند اقدامات ملموسی را که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای کامل برجام اتخاذ شود، شناسایی کنند. این گروه‌ها بلافاصله آغاز به کار کردند. 

رئیس کمیسیون مشترک برجام: تشکیل دو گروه تخصصی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها

رییس کمیسیون مشترک برجام نشست امروز را مفید خواند و گفت: اتحاد و همت برای یک روند مشترک دیپلماتیک با تشکیل دو گروه تخصصی در زمینه اجرای تعهدات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها وجود دارد.

 انریکه مورا در توئیتی افزود: به عنوان هماهنگ کننده، تماس‌های جداگانه ای را در وین با تمام طرف‌های مربوطه از جمله ایالات متحده تشدید خواهم کرد.

نظرات بینندگان