arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

سازمان ملل: امیدواریم مذاکرات وین توافق هسته ای را احیا کند

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل امیدوار است که نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گامی در مسیر درست باشد که توافق هسته ای را احیا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل امیدوار است که نشست روز سه شنبه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گامی در مسیر درست باشد که توافق هسته ای را احیا خواهد کرد.

استفان دوجاریک در نشست خبری روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره نظر دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به نشست امروز وین درباره برجام، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما از همه تلاش‌های مشارکت کنندگان برجام برای برگزاری گفت وگوی سازنده استقبال می‌کنیم. امیدواریم این نخستین گام در مسیر درست باشد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: ما همیشه پشتیبانی خود را از برجام بیان کرده‌ایم که یک توافقنامه چند جانبه مهم است.امیدواریم که توافقنامه به مسیر خود بازگردد.

دوجاریک خاطرنشان کرد: کاملا درک می‌کنیم که این موضوع به زمان نیاز دارد و کارهای زیادی باید انجام شود. ما از نشست وین بسیار استقبال می‌کنیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران، اتحادیه اروپا و کشورهای مشارکت‌کننده در این توافق در وین برگزار شد.

تیم آمریکا هم در وین حضور دارد و با اعضای برجام بدون ایران، تبادل نظر دارد.

آمریکا باید برای بازگشت به برجام تمام تحریم‌ها را لغو و پایبندی خود را به این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به صورت تایید شدنی نشان دهد.

نظرات بینندگان