arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی: نظامیان برای ورود به انتخابات و قدرت، کلام امام را توجیه می کنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مناقشات و نزاع‌های چند روز گذشته افرادی از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد چرائی استعفای یکی از خودشان که قصد ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را دارد و حواشی نامطلوب این نزاع‌ها، نشان داد امام خمینی چقدر عمیق و وسیع به موضوع می‌نگریسته و چقدر نگران وارد شدن خدشه به اعتبار نظامیان به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مناقشات و نزاع‌های چند روز گذشته افرادی از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد چرائی استعفای یکی از خودشان که قصد ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری 1400 را دارد و حواشی نامطلوب این نزاع‌ها، نشان داد امام خمینی چقدر عمیق و وسیع به موضوع می‌نگریسته و چقدر نگران وارد شدن خدشه به اعتبار نظامیان به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

حتی اگر فرض کنیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به نیروهای نظامی و بنیه دفاعی کشور از رهگذر به دست گرفتن قدرت سیاسی و اجرائی توسط آنها وارد نشود، همین جدال تبلیغاتی که در جریان انتخابات میان خود نظامیان داوطلب ریاست جمهوری از یکطرف و آنها و رقبای غیرنظامی‌شان از طرف دیگر پدید آمده و بیشتر هم خواهد شد کافی است که ضربه‌های کاری به حیثیت و اعتبار مهم‌ترین و ضروری‌ترین نهادهای دفاعی کشور وارد شود.

چنین ضربه‌هائی را شرعاً و عقلاً نمی‌توان جایز دانست. انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، کشور ایران و مردم ایران به ارتش و سپاه قدرتمند، دارای اعتبار مردمی، برخوردار از محبوبیت نفوذ بسیار بالا در جامعه نیازمند هستند.

تبلیغات انتخاباتی در کشور ما متأسفانه سالهاست بگونه‌ایست که برای هیچکس حیثیت و اعتباری باقی نمی‌گذارد و نامزدهای انتخاباتی در بی‌حیثیت ساختن رقبای خود هیچ ملاحظه‌ای ندارند و به هیچیک از ضوابط و معیارهای دینی و اخلاقی و قانونی پای‌بندی نشان نمی‌دهند. رسیدن به قدرت با چنین مقدمات خفت‌باری برای هرکس جایز باشد، برای افراد نظامی، اعم از آنها که به تازگی از کسوت نظامی‌گری جدا شده‌اند و آنها که سالها قبل این کار را کرده‌اند، جایز نیست. زیرا مردم همه‌ی آنها را نظامی و سپاهی می‌دانند و حساب آنها را از سپاه جدا نمی‌دانند.

اگر ماجرا به مرحله بعد یعنی در دست گرفتن قدرت توسط نظامیان برسد، داستان جدیدی شروع خواهد شد که با ضربه‌های محکم‌تر و کاری‌تری به اعتبار نهادهای دفاعی کشور همراه خواهد بود. به سخنان آن سردار سپاه که مراحل شکل‌گیری ریاست جمهوری احمدی‌نژاد تا مطرود شدن او را تشریح کرده و این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود گوش بدهید و ببینید که ورود نهاد نظامی به امور سیاسی چه بر سر کشور می‌آورد. او می‌گوید ما برای دفع خطر جریان‌هائی که با ولایت فقیه مشکل داشتند احمدی‌نژاد را به قدرت رساندیم و بسیاری از وزرای او از سپاه بودند، دو سوم استاندارهای دولت او سپاهی بودند، نیمی از فرماندارهای او از سپاه بودند و سرانجام از دل همین دولت یک جریان انحرافی پدید آمد که در مقابل ولایت فقیه ایستاد. این شخص، از نتیجه این اقدام سخنی نمی‌گوید ولی همه می‌دانیم که تمام مفاسد امروز کشورمان در همان دولت ریشه دارند و دروغ و دغل در آن زمان نهادینه شدند و زمان زیادی لازم است تا اگر عزم جزمی وجود داشته باشد، کشور از این مفاسد پاک شود و رهائی یابد.


با تکیه بر این واقعیت‌هاست که خیرخواهانه به برادران سپاهی می‌گوئیم وارد انتخابات ریاست جمهوری نشوید، فرمایش امام خمینی را توجیه نکنید و آن را نقشه راه خود بدانید. کسانی که شما را برای به دست گرفتن قدرت سیاسی تشویق می‌کنند، خیرخواهتان نیستند. دوستان واقعی و خیرخواهان شما کسانی هستند که شما را از ورود به این باتلاق برحذر می‌دارند همانگونه که امام خمینی چنین می‌کرد.

نظرات بینندگان