arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روایتی روحانی از دروغی که آشکار شد / جزییات وام جدید با کارت اعتباری سهام عدالت / تکذیب پیشنهاد یک میلیارد دلاری آمریکا به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

وزیر بهداشت استعفا نمی دهد
وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاونان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن بیان گلایه‌های خود در زمینه اتفاقاتی که منجر به شکل‌گیری موج چهارم کرونا در کشور شده، نوشت: آنها که کرونا و مرگ مردم این سرزمین را ابزار سیاسی می­ کنند تا بتوانند ورشکستگی گذشته را شاید جبران و در ماه های پیش رو آب رفته به جوی را بازگردانند و برای فروپاشی نظام سلامت و تسلیم در مقابل بیماری شعار ترغیب به استعفای این تیم را سر می­ دهند نیز بدانند که این گروه پایدارتر از آنست که فکر می­کنند و ایستاده­‌اند تا پایان این راه، تا متقاعد کردن دیگران به همراهی، تا عرضه زودرس واکسن ایرانی، تا مهار کامل بیماری در این سرزمین سرافراز، تا آشفته کردن خواب همه کسانی که منتظرند درماندگی این کشور را بجای سربلندی نظاره کنند.

جزییات وام جدید با کارت اعتباری سهام عدالت
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اقتصادی دولت که از سوی رئیس جمهور اعلام شد، مقرر شده است که به ازای هر برگ سهام عدالت ۱۰ میلیون تومانی ۱۴ میلیون اعتبار و برای هر برگ سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی ۷ میلیون تومان اعتبار در کارت‌های سهام عدالت لحاظ شود.

جلسه مجمع درباره لوایح FATF لغو شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از لغو جلسه روز چهارشنبه این مجمع از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد. قرار بود در جلسه امروز، موضوع لوایح مرتبط با FATF مورد بررسی قرار گیرد.

روایتی روحانی از دروغی که آشکار شد
رییس جمهور روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: برخی می‌خواهند این پیروزی عظیم تاریخی را بپوشانند که امروز آمریکا به دنبال مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با ایران است. او با بیان اینکه فصل تازه در برجام‌ از سه شنبه آغاز شده گفت: به دروغ گفتند دولت، هسته‌ای را فروخته است که بحمدالله این دروغ آشکار شد. به جرأت و صراحتا ادعا می‌کنم هیچوقت در تاریخ ایران توانمندی هسته‌ای ما به اندازه امروز نبوده است پس به مردم دروغ گفتید.

تکذیب پیشنهاد یک میلیارد دلاری آمریکا به ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به برخی شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه آمریکا به ایران پیشنهاد داده است که در ازای آزاد شدن یک میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران، تهران غنی سازی ۲۰ درصد و فعالیت سانتریفیوژهای پیشرفته را متوقف کند، گفت: همان طور که پیش از این گفته ام هیچ گفت‌وگوی مستقیم و غیرمستقیمی میان ایران و آمریکا نبوده است و قطعا در وین هم چنین چیزی نخواهد بود چرا که نیاز به آن نیست و آنچه که اینجا و آنجا در رسانه‌های مختلف گزارش شده است، دقیق نیست و شایعه است.

تایید انفجار در کشتی ایرانی در دریای سرخ
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ١٧ فروردین حدود ساعت ۶صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شده است. او تاکید کرد: بر اساس اعلام قبلی رسمی و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین المللی دریانوردی به عنوان نهاد مرجع، کشتی غیر نظامی ساویز برای برقراری امنیت دریانوردی در مسیر خطوط کشتیرانی و مقابله با دزدان دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن مستقر شده بود. این کشتی عملا به عنوان ایستگاه لجستیکی (پشتیبانی فنی و تدارکات ) ایران در دریای سرخ عمل میکرد و لذا مشخصات و ماموریت این کشتی قبلا به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شده بود.

فوت ۱۹۳ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در طول ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۱۹ نفر از آنها بستری شدند. به گفته وی، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۴۸ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

 

نظرات بینندگان