arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

کاخ سفید: آماده استفاده از گزینه دیپلماسی در قبال کره شمالی هستیم

سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت تهران آمادگی دولت آمریکا را برای توسل به گزینه دیپلماسی جهت خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در این زمینه گفت: «آمریکا آمادگی دارد گزینه دیپلماسی را در قبال کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور در نظر گیرد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب به وقت تهران آمادگی دولت آمریکا را برای توسل به گزینه دیپلماسی جهت خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی اعلام کرد.

این در حالی است که مقام‌های پیونگ یانگ بارها گفته‌اند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری در این زمینه گفت: «آمریکا آمادگی دارد گزینه دیپلماسی را در قبال کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور در نظر گیرد.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در که حال تکمیل طرح بازبینی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی است، اخیراً در سخنرانی ضمن ابراز تمایل برای در پیش گرفتن دیپلماسی با کره شمالی، هشدار داد که به هرگونه تحرکات موشکی کره شمالی پاسخ خواهد داد.

علی‌رغم آن که دولت بایدن هنوز در خصوص سیاست خود در قبال کره شمالی شفاف‌سازی نکرده است اما «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در روزهای گذشته تصریح کرد که خلع سلاح اتمی همچنان محور سیاست آمریکا در قبال کره شمالی خواهد بود و هرگونه رویکرد آمریکا در قبال «پیونگ‌یانگ» در هماهنگی با هم‌پیمانان نزدیک این کشور از جمله ژاپن و کره جنوبی اتخاذ خواهد شد.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیام از طریق ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، تلاش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را «فریبی سخیف» برای اتلاف وقت توصیف کرد و تأکید کرد که تا زمانی که واشنگتن سیاست‌‌های خصمانه خود را تغییر ندهد، با‌ آن وارد مذاکره نخواهند شد.

نظرات بینندگان