arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

هشدار کرملین: آغاز اقدام نظامی در شرق اوکراین، پایان این کشور خواهد بود

«دیمیتری کوزاک» از مقامات ارشد کاخ کرملین هشدار داد، آغاز اقدام نظامی قابل توجه در شرق اوکراین، آغازی برای پایان اوکراین خواهد بود. این مقام روس افزود، بسته به مقیاس و وسعت درگیری نظامی در این منطقه، روسیه متعهد خواهد بود از جان شهروندان شرق اوکراین محافظت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دولت روسیه روز پنجشنبه بار دیگر درخصوص عواقب گسترش درگیری‌ها در مرز با اوکراین هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دیمیتری کوزاک» از مقامات ارشد کاخ کرملین هشدار داد، آغاز اقدام نظامی قابل توجه در شرق اوکراین، آغازی برای پایان اوکراین خواهد بود.

این مقام روس افزود، بسته به مقیاس و وسعت درگیری نظامی در این منطقه، روسیه متعهد خواهد بود از جان شهروندان شرق اوکراین محافظت کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز دیروز (چهارشنبه) گفته بود: «روسیه هیچ کسی را تهدید نکرده و نمی‌کند.»

وی در ادامه افزود: «آنها (نیروها و تجهیزات نظامی روسیه) تا زمانی که وزارت دفاع و فرمانده کل قوا مناسب بدانند، همانجا (در مرز اوکراین) باقی می‌مانند».

اوکراینی‌ها اخیراً روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند.

در همین راستا، چهارشنبه شب، وزارت دفاع آمریکا از تماس تلفنی میان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همتایان روس و اوکراینی خبر داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: «واشنگتن از تشدید اوضاع در شرق اوکراین نگران بوده و از تحرکات نیروهای روسیه در مرز مطلع هستیم».

اوکراین چندی پیش از کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری آمریکا به کشورش شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) در پاسخ به این اقدامات تحریک آمیز از اعزام ناوگانی از نیروی دریایی این کشور به دریای سیاه برای برگزاری رزمایش خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه نیز گفته بود که عملیات بازرسی از پیش‌ برنامه‌ریزی شده از نیروهای مسلح خود با هدف بررسی میزان آمادگی رزمی آنها را آغاز کرده که شامل برگزاری بیش از ۴ هزار رزمایش و تمرین نظامی در ماه جاری میلادی (آوریل) می‌شود.

نظرات بینندگان