arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰

پیشروی ارتش یمن در مأرب ؛ تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی یمن (صنعاء) در استان مأرب (مرکز) باعث شد که ائتلاف سعودی اقدام به انجام حملات هوایی در غرب مرکز این استان کند. شبکه المَسیره یمن به نقل از منابع خود گزارش داد که «ائتلاف سعودی-آمریکایی» شهرستان‌ «جبل مراد» را در دو نوبت، شهرستان «صرواح» که شاهد درگیری‌های شدید است را ۱۳ بار و شهرستان «مدغل» را دو نوبت هدف حملات خود قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی یمن (صنعاء) در استان مأرب (مرکز) باعث شد که ائتلاف سعودی اقدام به انجام حملات هوایی در غرب مرکز این استان کند.

شبکه الجزیره قطر شامگاه پنجشنبه از درگیری شدید بین ارتش این دولت با نیروهای تحت امر منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، خبر داد.

همزمان با این درگیری‌ها، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز شهرستان‌های غربی شهر مأرب را در چند نوبت هدف حمله قرار دادند.

شبکه المَسیره یمن به نقل از منابع خود گزارش داد که «ائتلاف سعودی-آمریکایی» شهرستان‌ «جبل مراد» را در دو نوبت، شهرستان «صرواح» که شاهد درگیری‌های شدید است را ۱۳ بار و شهرستان «مدغل» را دو نوبت هدف حملات خود قرار داده است.

درگیری‌ها در استان مأرب یمن بیش از دو ماه است که بین نیروهای دولت نجات ملی یمن و بین نیروهای دولت مستعفی این کشور که مورد حمایت ائتلاف سعودی است، آغاز شده است.

این استان از شمال با استان جوف (هم‌مرز با عربستان) و از غرب با استان صنعاء (پایتخت) همسایه و هم‌مرز است که همین موقعیت در کنار تولید بیش از ۲۰۰ هزار بشکه نفت بر اهمیت ژئوپلوتیک آن افزوده است.

دولت نجات ملی یمن تلاش دارد مرکز این استان یعنی شهر مأرب را از نیروهای منصورهادی پس بگیرد و با این کار علاوه بر بی‌نیاز کردن خود به نفت و سوخت توقیفی در بندر الحدیده توسط ائتلاف سعودی، خطر حملات زمینی ائتلاف و نیروهای هادی را از اطراف پایتخت دور کند.

گذشته از این، موقعیت مرکزی این استان علاوه بر درست‌رسی به استان‌های شرقی، می‌توان به سکویی برای عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن به اهداف شرقی در عربستان سعودی تبدیل شود.

نظرات بینندگان