arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۰

سفیر آمریکا: قصد بستن سفارتمان در عراق را نداریم

«متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن هیچ قصدی برای بستن سفارت خود در بغداد ندارد و دولت بایدن به روند دیپلماتیک برای رسیدن به نتایج مورد نظر، تمرکز کرده است. او همچنین ادعا کرد، گروه‌هایی که اقدام به هدف قرار دادن سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد می‌کنند، حاکمیت عراق را هدف قرار داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن هیچ قصدی برای بستن سفارت خود در بغداد ندارد و دولت بایدن به روند دیپلماتیک برای رسیدن به نتایج مورد نظر، تمرکز کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه رووداو، او در خصوص حملات راکتی به منطقه سبز بغداد گفت که دولت عراق اقدامات خوبی برای ممانعت از تکرار این حملات انجام داده است.

متیو تولر در خصوص بسته شدن سفارت آمریکا در عراق نیز گفت که هیچ نیتی در این خصوص وجود ندارد و دولت فعلی آمریکا صرفا بر راههای دیپلماتیک تمرکز کرده است.

او همچنین ادعا کرد، گروه‌هایی که اقدام به هدف قرار دادن سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد می‌کنند، حاکمیت عراق را هدف قرار داده‌اند.

موضوع خروج نیروهای آمریکایی از عراق در حالیکه دیگر خلافت ادعایی داعش از بین رفته است از بیش از یک سال پیش و پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به اصلی‌ترین موضوع کشمکش نیروهای مقاومت با آمریکا تبدیل شده است.

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق امروز در سخنانی گفت: «نیازمند اقدامات عملی هستیم تا ثابت شود که حضور نظامی آمریکا، واقعا پایان خواهد یافت. باید ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی، در یک جدول زمانی معقول، خارج شوند».

نظرات بینندگان