arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

اینترنت داخلی نفتی‌ها همچنان قطع است

قطع شبکه ارتباطی داخلی (اینترانت) شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت در پی حمله سایبری هفته گذشته همچنان ادامه دارد و سایت برخی شرکتها مثل شرکت ملی گاز هنوز قابل دسترسی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: قطع شبکه ارتباطی داخلی (اینترانت) شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت در پی حمله سایبری هفته گذشته همچنان ادامه دارد و سایت برخی شرکتها مثل شرکت ملی گاز هنوز قابل دسترسی نیست.

هفته گذشته وزارت نفت و مجموع شرکت های زیر مجموعه این وزارت خانه مورد حمله سایبری قرار گرفت که براین اساس به مدت 5 روز پرتال اصلی این وزارت خانه به همراه 4 شرکت اصلی قطع شد.

این گزارش حاکی است به گفته مسئولان وزارت نفت این حمله سایبری نتوانسته است به اطلاعات صنعت نفت آسیبی وارد کند زیرا این وزارت خانه از تمامی اطلاعات موجود فایل پشتیبانی تهیه کرده بودند.

این در حالی است که هم اکنون و با گذشته چند روز از این اتفاق، از مجموع پرتال های صنعت نفت سایت های شرکت ملی گاز ایران و سایت های وایسته با مشکل مواجه است و نتوانسته به روز رسانی شود به همین دلیل هم اکنون قابل رویت نیستند.

این گزارش اضافه می کند پرتال شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز پس از این حادثه تغییر یافته است و اطلاعاتی همانند آمار مصرف، صادرات و غیره به طور کلی دیگر در این پرتال جدید وجود ندارد و تنها اطلاعات کلی از صنعت نفت به چشم می خورد.

شنیده های فارس حاکی از این امر است که اینترنت داخلی برخی از شرکت های زیر مجموعه صنعت نفت همچنان قطع شده و تنها استفاده از شبکه اینترانت امکان پذیر است.
نظرات بینندگان