arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

۵۰۰ دستگاه خودروی غیربومی از ورودی مازندران در کندوان برگردانده شدند

فرمانده پلیس راه ولی‌آباد کندوان از جلوگیری حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی پلاک غیربومی همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های تردد جاده‌ای در محور ارتباطی چالوس - کرج خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده پلیس راه ولی‌آباد کندوان از جلوگیری حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی پلاک غیربومی همزمان با اجرای طرح محدودیت‌های تردد جاده‌ای در محور ارتباطی چالوس - کرج خبر داد.

طرح محدودیت تردد خودرویی به دنبال اوج گیری ویروس کرونا و تغییر رنگ بندی از هفدهم فرودرین ماه جاری در جاده های مازندران آغاز شد و ایستگاه های منع تردد خودروهای غیر بومی مجددا به طور رسمی فعالیتشان را شروع کردند.

سروان محمد احمدی تبار   گفت که مالکان این تعداد خودرو با وجود اصرار فراوان برای گذر از محدودیت های کرونایی ، با مقاومت و برخورد قانونی مامورین پلیس راه این مسیر ارتباطی قرار گرفتند و از تردد آن ها به غرب مازندران جلوگیری شد.

وی هشدار داد : برای مالکان خودروهایی که بدون توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا وارد استان شوند ، جریمه های ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری در شهرستان های نارنجی یا قرمز صادر می شود.

برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، جریمه ورود خودروهای غیربومی وارد شده به استان در شهرستان های دارای وضعیت قرمز جریمه یک میلیون تومانی بابت هر شبانه روز و در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری است.

فرمانده پلیس راه ولی آباد کندوان ، صدور مجوزهای بی مورد از سوی برخی از فرمانداری های دیگر استان ها را اقدامی خلاف مصوبه های ستادملی مقابله با کرونا ذکر کرد و گفت که بیشتر این مجوزها بدون تاریخ و غیر موجه برای گذر از محدودیت های کرونایی تردد جاده ای آزار دهنده و معنایی جز زیر سئوال بردن زحمات پلیس در این مسیر به همراه ندارد .

احمدی تبار افزود : این موضوع به اطلاع مسئولان امنیتی انتظامی استان رسانده شده و امیدوارم برای جلوگیری از این اعمال خلافکارانه در این شرائط بحرانی کرونا که اغلب شهرستان های مازندران با وضعیت قرمز هستند ، جلوگیری شود.

وی اظهار داشت : هم اینک تردد در جاده کندوان بسیار روان و عادی است به می توان گفت که کمتر شاهد تردد خودروهای شخصی هستیم و بیشتر خودروهای عمومی مسافربر در این مسیر کوهستانی سخت گذر آمد و شد دارند.

طبق آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که ۱۸ فروردین به روز شد ، مازندران ۱۸ شهرستان قرمز و چهار شهرستان نارنجی دارد و مسیر حرکت کرونا در استان هم به خاطر افزایش روز افزون بیماران بستری به سمت بحرانی شدن است.

سه محور فیروز کوه ، هراز و کندوان از راه های اصلی استان مازندران به پایتخت کشور است .

حدود ۷۸ کیلومتر از مجموع ۱۶۰ کیلومتری محور چالوس - کرج در حوزه استان مازندران قرار دارد.

ایرنا

نظرات بینندگان