arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اقدام تازه وکیل خانواده قاضی منصوری / فریبکاری سودجویان درمورد واکسن روسی / آخرین وضعیت کشتی توقیف شده ایرانی در اندونزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین وضعیت کشتی توقیف شده ایرانی در اندونزی
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت کشتی ایرانی توقیف شده در آب‌های اندونزی، افزود: رایزنی برای آزادسازی کشتی توقیف شده ایرانی (ام. تی. هورس) در آب‌های اندونزی، کماکان ادامه دارد و موضوع از طریق نصب وکیل و پیگیری قضائی در حال پپگیری است و تلاش‌ها تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. او تصریح کرد: بر مبنای تحقیقات گسترده به نظر می‌رسد تخلفی از سوی کشتی صورت نگرفته باشد، لذا انتظار می‌رود مقامات کشور دوست، اندونزی نسبت به حل و فصل سریع‌تر این مشکل اقدام کنند.

۷ صیاد ایرانی گرفتار در کومور آزاد شدند
سخنگوی وزارت امور خارجه از آزادی هفت صیاد ایرانی خبر داد و گفت: این صیادان که در کومور بودند پنجشنبه گذشته به وطن بازگشتند. سعید خطیب‌زاده اظهار کرد:‌ با تلاش و اقدامات وزارت امور خارجه ۷ نفر از صیادان بلوچ که به دلیل طوفان، در اسفندماه سال گذشته در سواحل کومور توسط گارد ساحلی نجات یافته و به این کشور منتقل شده بودند، آزاد شدند و پنجشنبه هفته گذشته به وطن بازگشتند.

اقدام تازه وکیل خانواده قاضی منصوری
برادر غلامرضا منصوری گفت: جهت روشن شدن بعضی از زوایای قتل قاضی منصوری، لایحه احضار سفیر وقت ایران در رومانی به قاضی پرونده ارائه شده است. او اضافه کرد: هر چند قاضی منصوری بعد از شنیدن نام و موضوع اتهام خود در پرونده مذکور موضوع و عقایدشان را طی فایل تصویری به اطلاع هموطنان رساندند اما ابهامات اقدامات سفارت باعث شده است که بعضی از دنبال‌کنندگان موضوع قتل قاضی منصوری که از طریق خبرگزاری‌های مختلف داخلی انتشار می‌یابد، متاسفانه در اعلام نظرات آن را مانند موضوع خاشقچی می‌دانند.

فریبکاری سودجویان درمورد واکسن روسی
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه برخی افراد در مسکو به واسطه‌ها و شرکت‌های خصوصی ایرانی قول تهیه واکسن داده‌اند، اعلام کرد: مطمئنا این افراد قصد سودجویی دارند، چراکه تحت هیچ شرایطی خارج از ضوابط و کانال رسمی، امکان تهیه واکسن در روسیه وجود ندارد.

مهم‌ترین عامل موج چهارم کرونا ورود ویروس انگلیسی از عراق بود
رییس جمهوری گفت: اولین عامل ورود ویروس انگلیسی از عراق بود این بزرگترین عامل بود آن چه که امروز خانواده‌ها را گرفتار کرده و بیمارستان را پر کرده است اگر از مرز خوزستان و ایلام، ویروس انگلیسی وارد این استان‌ها و وارد بقیه استان‌ها نمی‌شد، حتما این موضوع را نداشتیم. روحانی ادامه داد: مساله دوم مساله ترددها و تجمعات فراوان در شب عید مخصوصا در هفته قبل از عید نوروز عمدتا خرید و فروش‌ها، بازار و دست‌فروش‌ها و تجمعات مردم در محل کسب و کار داشتند بود، عامل سوم خود مراسم عید نوروز است. ضمن این که این مراسم از هر لحاظ مراسم خوبی است اما امسال به دلیل کرونا دید و بازدیدهای فروان و بدون مراعات انجام گرفت، اکثرا مردم ماسک می‌زدند ولی برای خوردن شیرینی یا میوه ماسک‌ها کنار میرفت و یک فرد مبتلا بقیه را مبتلا می‌کرد. وی علت چهارم را عروسی‌های فراوان در ماه رجب و شعبان عنوان و تصریح کرد: آنها هم متاسفانه مراعات نکردند. زمانی آدم باید خود مراعات کند و وارد این تجمعات نشود. اما زمانی خود فرد عامل می‌شود، عروسی دارد و دعوت می‌کند و افراد دعوت شده در رودربایستی قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند بروند که آنها هم نباید شرکت کنند اما اصل دعوت هم ایراد دارد. به هر حال افراد در عروسی ها یک جا جمع می‌شوند، پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مشکلاتی ایجاد می‌شود. رییس جمهوری علت بعدی را سفرها بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی ذکر کرد و گفت: از قبل اعلام کردیم سفر در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع است متاسفانه مراعات نشد؛ اما اگر در مناطق زرد و آبی هم سفر انجام می‌شد همه پروتکل‌ها باید مراعات می‌شد.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت که در ۲۴ ساعت متهی به ظهر ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2 هزار و ۲۰۵ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

آغاز گازدهی به سانتریفیوژهای نسل جدید در نطنز
در پانزدهمین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای، با دستور رئیس‌جمهور گازدهی به ماشین‌های نسل جدید سانتریفیوژ در مجتمع غنی‌سازی نطنز انجام و هم‌چنین تست مکانیکی سانتریفیوژ IR-9 آغاز شد و مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نظرات بینندگان