arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

رستوران‌ها و تالارها بیش‌ترین محل شیوع کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رستوران‌ها و تالارها بیش‌ترین محل شیوع کرونا در چند ماه گذشته بوده‌اند. درستی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی نیز یکی دیگر از محل‌هایی است که اغلب مردم در آنجا به کرونا مبتلا شده‌اند، تاکید کرد: متولیان امر باید نظارت کنند تا از ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت این وسیله‌ها به منظور فراهم بودن امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رستوران‌ها و تالارها بیش‌ترین محل شیوع کرونا در چند ماه گذشته بوده‌اند.

عباسعلی درستی اظهار داشت: در شرایط کنونی، غیر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی بودن در این مورد، سلاح دیگری نداریم.

وی تاکید کرد: باید بررسی کنیم که از کجاها آسیب بیشتری دیده ایم و کجاها کرونا شیوع بیشتری داشته است؛ با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اغلب رستوران‌ها توسط مشتریان، توصیه می‌کنیم یا به رستوران مراجعه نکنند و یا صرفا برای تهیه و خرید غذا مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: رستوران‌ها و غذاخوری‌ها باید به صورت بیرون‌بر فعال باشند؛ فعالیت تالارها هم در چنین شرایطی مجاز نیست.

درستی با بیان اینکه سیستم حمل و نقل عمومی نیز یکی دیگر از محل‌هایی است که اغلب مردم در آنجا به کرونا مبتلا شده‌اند، تاکید کرد: متولیان امر باید نظارت کنند تا از ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت این وسیله‌ها به منظور فراهم بودن امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده شود.

ایشان تاکید کرد: صاحبان صنوف مختلف و کسب و کارهایی که در شرایط کرونایی برقرار هستند، باید ضمن رعایت دستورالعمل‌ها، شرایط لازم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند.

وی بر ضرورت خودداری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و رفت و آمدها تأکید کرد و گفت: تعداد زیادی از هموطنانمان را به دلیل همین رفت و آمدها از دست داده‌ایم؛ مراسم عروسی و عزا باید در زمان محدود و با افراد محدود برگزار شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: باید هر جا که می‌رویم از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم؛ ادارات نیز باید ضمن تاکید بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط کارکنان فقط به افرادی که دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند، ارائه خدمات کنند.

نظرات بینندگان