arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

حدود یک تن موادمخدر تعطیلات نوروزی در مازندران کشف شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران کشفیات موادمخدر طی تعطیلات نوروزی سال جاری را بی سابقه توصیف کرد و گفت : با تلاش نیروهای پلیس مبارزه با موادمخدر و دستگاه های اطلاعاتی ، طی ۱۶ روز از تعطیلات ۹۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران کشفیات موادمخدر طی تعطیلات نوروزی سال جاری را بی سابقه توصیف کرد و گفت : با تلاش نیروهای پلیس مبارزه با موادمخدر و دستگاه های اطلاعاتی ، طی ۱۶ روز از تعطیلات ۹۰۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موا مخدر مازندران ، احمد مظفری در نشست کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر افزود: این مقدار کشفیات نسبت به مدت تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ رشد بیش از ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.
وی گفت که همچنین از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۹۸۰ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در مازندران دستگیر شدند که از این تعداد ۳۶۵ نفر خرده فروش بودند.
مظفری همچنین از شناسایی و انهدام چهار باند توزیع موادمخدر در همین مدت خبر داد و گفت : در راستای ارتقاء سلامت جامعه و برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ ، ۵۸ طرح و عملیات در سطح استان اجرا شد .

طبق آماررسمی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شده بود. بیشترین میزان مواد مخدر کشف شده هم با ۵۹ درصد ، تریاک بود.

همچنین پارسال در مجموع ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۶ هزار نفرشان خرده فروش بودند.

بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد همسر آزاری ، ۵۵ درصد طلاق ، ۱۳ درصد کودک آزاری ، ۲۵ درصد قتل عمد ، ۲۳ درصد نزاع و خشونت ، ۳۰ درصد جرائم کیفری و ۱۰ درصد جرائم مالی به خاطر تهیه ، توزیع و مصرف موادمخدر است.

 

طرح یاریگران زندگی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران شعار راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ را یاریگران زندگی ، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که با مشارکت هه جانبه دستگاه ها و نهاد ها و شهروندان ، آسیب های حوزه مواد مخدر و روانگردان ها در مازندران کاهش یابد.

مظفری از اجرای طرح یاریگران زندگی در یکهزار و ۲۰۷ مدرسه استان به عنوان یکی از طرح های مهم پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و گفت : طبق برنامه سال ۱۴۰۰، این طرح باید از ۳۰ درصد فعلی تا ۵۰ درصد مدارس استان را تحت پوشش قرار بدهد.

مازندران حدود چهار هزار مدرسه دارد که بیش از نیم میلیون دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران هدف طرح یاریگران زندگی را جلوگیری از روی آوردن افراد جدید به اعتیاد دانست و افزود : این طرح با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی بویژه آموزش و پرورش در حال اجراست.

ایرنا 

نظرات بینندگان