arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اولتیماتوم وزارت ارتباطات درباره کلاب‌هاوس / در نطنز چه خبر است؟ / افشاگری مالی یک نماینده علیه زاکانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اوج گیری شدید کرونا در کشور
سخنگوی وزارت بهداشت گفت در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۲ فروردین ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه ۲۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید. همزمان فرمانده ستاد کرونای تهران با بیان اینکه بستری‌های فعلی تهران به ۶۴۰۰ نفر رسیده و نرخ شاخص‌ها رشد فزاینده‌ای دارد گفت: وضعیت تهران رسما قرمز است و هیچ منطقه‌ای از تهران از آلودگی مصون نیست و حتی به نظر من آلودگی تهران فراتر از قرمز است. 

در نطنز چه خبر است؟
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع حادثه در تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد. بهروز کمالوندی گفت: این حادثه بامداد دیروز در بخشی از شبکه برق تأسیسات غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز رخ داده. به گفته وی این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. وی افزود: علل حادثه در دست بررسی است. مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس هم گفت: این اتفاق در سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای ای و در خلال تلاش ایران برای وادار کردن غربی ها به لغو تحریم ها بسیار مشکوک به خرابکاری و نفوذ است. همزمان رسانه‌های اسراییلی مدعی شدند اختلال در شبکه توزیع برق تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران در نتیجه حمله سایبری اسرائیل بوده است. نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در نخستین ادعای خود پس از خرابکاری نطنز در جمع فرماندهان موساد و نیروهای امنیتی گفت: مبارزه با تسلیحات ایران کار بزرگی است و ممکن است فرصت امروز در آینده فراهم نباشد. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به حادثه امروز در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز گفت: اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز، نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای از یک سو و مذاکرات موفق برای رفع تحریم های ظالمانه است. 

حقوق ناظران شرعی واردات مرغ؛ ۲۵۰۰ یورو
پیمان فلسفی مدیرعامل مرکز حلال جهانی نامه‌ای را با موضوع «تعهدات مالی و خدماتی مربوط به خدمات مرکز حلال جهانی» به مدیران شرکت‌های وارد کننده مرغ از ترکیه اعلام کرد. در این نامه حقوق ناظران شرعی ۲۵۰۰ یورو در هر ماه تعیین شده علاوه بر آن پذیرایی و تغذیه، اسکان ناظران و پشتیبانی و حمل و نقل ناظران شرعی نیز بر اساس آیین نامه دولت منظور می‌شود.

عراقچی: اخبار «منابع آگاه» فاقد اعتبار است
معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: هر گونه نقل‌قول‌ یا اخبار منتشرشده منتسب به منابع آگاه یا منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده و امثال آن فاقد اعتبار است. عباس عراقچی افزود: "نشر مطالب پراکنده و غیردقیق از قول منابع بی‌نام و نشان و انتساب آن به عنوان موضع جمهوری اسلامی ایران می‌تواند آثار مخربی بر فضای مذاکرات و بر راهبردهای هیات مذاکره کننده گذاشته و علاوه بر سردرگم کردن طرف های خارجی، بر روی افکار عمومی نیز تاثیر منفی بگذارد."

پرونده حسن رعیت به طبری و منصوری گره خورد
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن رعیت  برگزار شد. رعیت همان فردی است که در ماجرای استفاده محمود کریمی از اسلحه در یکی از بزرگراه های تهران، همراه او بوده است. نماینده دادستان در این جلسه با بیان اینکه حسن رعیت یار غار بابک زنجانی بوده گفت: بابک زنجانی در روز اول دستگیری، شماره رعیت را به بازجو داد تا به واسطه نفوذ وی با اکبر طبری مشکل رفع شود . او گفت: یکی دو سال پیش آقای منصوری از او و طبری درخواستی می‌کند که طبری به رعیت می‌گوید انجام بده؛ اما از منصوری فاصله بگیر.

اولتیماتوم وزارت ارتباطات برای رفع اختلال کلاب‌هاوس
سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آنها ۲۴ ساعت فرصت داد تا اختلال مشهود در شبکه اجتماعی کلاب هاوس را بر طرف کنند. متن نامه متذکر می‌شود، در صورت استمرار این اختلال و با توجه به جمع‌آوری ادله فنی، گزارش رخداد جرم برای پیگیری قضایی به دادسرا ارائه و درخواست پیگرد قضایی آمران و عاملان این اختلال ثبت و پیگیری خواهد شد.

علم الهدی کرونا گرفت
تست کرونای علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، مثبت اعلام شد وی فعالیت‌های خود را در قرنطینه خانگی انجام می‌دهد و حال عمومی او مساعد است.

مجلس پرونده روحانی را به قوه‌قضائیه فرستاد
نمایندگان مجلس با ۱۹۰ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع، پرونده شکایت از رئیس جمهور و استنکاف وی از از اجرای ماده یک قانون مدنی را به قوه قضائیه ارجاع دادند. بر اساس ماده ۱، مصوبات مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ و رئیس جمهور باید ظرف ۵ روز آن را امضا و به دولت ابلاغ نموده و دولت در موظف است ظرف مدت ۴۸ ساعت آنرا منتشر کند. معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه رییس‌جمهوری استنکافی از ابلاغ قوانین نداشته است، خاطرنشان کرد: از ۱۳ مورد استنکاف مورد ادعای مجلس شورای اسلامی، هشت مورد مربوط به مجلس دهم است و اسناد سه مورد نیز به کمیسیون قضایی ارائه شد.

افشاگری مالی یک نماینده علیه زاکانی
اردشیر مطهری نماینده نماینده گرمسار در تذکری در جلسه علنی مجلس گفت: اخیرا در مرکز پژوهشها که کلا ۵ معاونت در ساختار سازمانی دارد، ١۴ معاون با حکم رییس مرکز پژوهشها منصوب شده. جناب آقای زاکانی رعایت قانون از شما به عنوان نماینده و رییس مرکز پژوهشها که متعلق به ملت و نمایندگان است، بیش از سایرین انتظار است. مطهری گفت: همچنین اخباری مبنی بر پرداخت های نامتعارف و خارج از روابط استخدامی و سازمانی در مرکز پژوهش ها به گوش می‌رسد که لازم است شفاف سازی شود.

نخست وزیر کره جنوبی در تهران
چانگ سای کِیون نخست وزیر کره جنوبی دیروز برای یک سفر سه روزه وارد تهران شد. ایران اخیرا کشتی توقیفی کره ای را آزاد کرده. رسانه های کره ای می گویند در سفر نخست وزیر این کشور به تهران موضوع پول های مسدودشده ایران هم بررسی می شود. نخست‌وزیرکره جنوبی با بیان اینکه سفرم معنادار است گفت:  تمایل به حل و فصل مسدودسازی دارایی‌های ایران را داریم. نخست وزیر کره جنوبی در تهران با روحانی رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس و علی لاریجانی مشاور رهبری دیدار می‌کند.

 

نظرات بینندگان