arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۲ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

جوایز «بفتا» ۲۰۲۱ اهدا شد/ «سرزمین آواره‌ها» بهترین فیلم

برگزیدگان جوایز «بفتا» سال ۲۰۲۱ در حالی معرفی شد که در آن فیلم «سرزمین آواره ها» با کسب ارزشمندترین جوایز، بهترین فیلم سال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: اسامی برگزیدگان روز یکشنبه طی مراسمی در سالن کنسرت رویال آلبرت هال در شهر لندن پایتخت انگلیس به صورت مجازی اعلام شد.

در این مراسم جایزه بهترین اثر به فیلم «سرزمین آواره‌ها» به کارگردانی کلویی ژائو رسید. همچنین جایزه بفتا برای فیلم برجسته بریتانیا نیز به فیلم سینمایی «زن جوان نویددهنده» تعلق گرفت.

کلویی ژائو چینی جایزه بهترین کارگردان و فرانسس مک دورمند جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم سرزمین آواره‌ها به کارگردانی ژائو، دریافت کردند. آنتونی هاپکینز نیز بخاطر بازی چشم نواز در فیلم سینمایی «پدر» به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب شد.

اما در بخش بازیگر نقش مکمل، دنیل کالویا برای بازی در فیلم سینمایی درام «یهودا و مسیح سیاه» جایزه بازیگر نقش مکمل مرد و یون یو جونگ بخاطر بازی در فیلم پر فروش میناری محصول کره جایزه نقش مکمل زن را از آن خود کردند.

فیلم کمدی درام «یک دور دیگر» محصول دانمارک به کارگردانی توماس وینتربرگ نیز به عنوان بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان معرفی شد.      

نظرات بینندگان