arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

طالبان: در نشست استانبول شرکت نمی‌کنیم

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که این گروه در تاریخ اعلام شده برای نشست استانبول (۲۷ فروردین) در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. وی افزود: «ما نمی‌توانیم در تاریخ مذکور که در رسانه‌ها آمده است (۲۷ فروردین) در این نشست شرکت کنیم، اما ما شرکت در این نشست پس از تاریخ مذکور را در دست بررسی داریم و مشورت‌ها در این باره جریان دارد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که این گروه هنوز تصمیمی در رابطه با شرکت در نشست استانبول نگرفته است و گفت‌وگوهای داخلی این گروه آن‌ها در این باره جریان دارد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که این گروه در تاریخ اعلام شده برای نشست استانبول (27 فروردین) در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

وی افزود: «ما نمی‌توانیم در تاریخ مذکور که در رسانه‌ها آمده است (27 فروردین) در این نشست شرکت کنیم، اما ما شرکت در این نشست پس از تاریخ مذکور را در دست بررسی داریم و مشورت‌ها در این باره جریان دارد».

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ادامه داد که نتیجه این بررسی‌ها و مشورت‌ها هرچه باشد را در آینده در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

محمد نعیم درباره مطرح شدن آتش‌بس به عنوان بخشی از نشست استانبول نیز گفت: «موضوع آتش‌بس آنطور که بین ما و آمریکا به امضا رسیده، در آنجا تذکر داده شده که آتش‌بس دائمی یکی از موضوعات مذاکرات بین‌الافغانی است».

وی تصریح کرد: آتش‌بس درصورتی اعلام می‌شود که توافق در نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی بر سر یک نظام آینده صورت بگیرد.

نظرات بینندگان