arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

برگزاری مراسم ماه رمضان در شهرهای قرمز و نارنجی مازندران ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از اجرای مصوبات ستاد ملی مطابق با رنگ‌بندی کرونایی استان برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طبق مصوبات برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی این استان ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از اجرای مصوبات ستاد ملی مطابق با رنگ‌بندی کرونایی استان برای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طبق مصوبات برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی این استان ممنوع است.

حسین حسن‌نژاد اظهار داشت: این تصمیم برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و با هدف کنترل بیماری کووید-۱۹ با توجه به تغییر سطح رنگ‌بندی در مناطق مختلف مازندران عملیاتی و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد که برابر مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله کرونا، هرگونه اجتماع در برگزاری مراسم مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرهای با وضیت قرمز و نارنجی ممنوع است و در صورت مشاهده برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران با بیان اینکه پخش نذورات و افطاری نیز در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی به صورت بیرون‌بر و با نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام خواهد شد، توضیح داد که مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان در شهرهای با وضیت زرد و آبی محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حسین نژاد همچنین اعلام کرد که در راستای مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، برپایی هرگونه تجمع در بقاع متبرکه و مذهبی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی از مردم خواست با هدف کنترل ویروس کرونا، مراسم مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان را در خانه‌های خود برپا کرده و از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.

معاون استاندار مازندران بازار شب عید، دید و بازدید در ایام تعطیلات نوروزی، برپایی دورهمی خانوادگی و عادی انگاری برخی مردم را از عوامل اصلی اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در مازندران ذکر کرد و افزود: ویروس کرونای انگلیسی که اکنون تمام شهرهای استان را درگیر کرده است از قدرت انتشار و سرایت بالایی برخوردار می باشد که ضروری است مردم برای محافظت از جان خود پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

حسن نژاد همچنین به رشد ۲۰ درصدی تردد بین شهری در تعطیلات نوروزی امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ و شرایط قرمز استان، تداوم این میزان تردد بین شهری مدیریت بیماری را با مشکل مواجه کرده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست .

وی از تعطیلی بازار مازندران در راستای اجرای کامل محدویت‌های کرونایی از اوایل هفته جاری و تشدید نظارت و بازرسی در این بخش خبر داد و در عین حال از از همکاری اصناف در راستای اجرای مصوبه ستاد مقابله با کرونا قدردانی کرد و افزود: تجربه نشان داده هرگاه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به طور کامل اجرا شد با روند کاهشی میزان مبتلایان و مرگ و میر مواجه بودیم.

مازندران اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از مجموع ۲۲ شهرستان استان ۱۸ شهرستان در رنگ‌بندی پرخطر قرمز و چهار شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان به یکهزار و ۵۰۵ نفر رسید و از پیک موج سوم نیز عبور کرد.

هم‌اکنون ۲۳۷ بیمار بدحال با علایم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

مازندران به طور رسمی از هفته دوم فروردین با قرمز شدن شهرستان قائمشهر و نارنجی شدن پنج شهرستان ساری، آمل ، بابل، رامسر و گلوگاه وارد موج چهارم همه گیری ویروس کرونا با پیشتازی کرونای انگلیسی شد.

ایرنا

نظرات بینندگان