arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

رای تاثیرگذار این زن در انتخابات فرانسه

درحالیکه چند روز به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است نیکلا سارکوزی ؛ رئیس جمهور کنونی این کشور؛ در تلاش خود برای انتخاب شدن مجدد به عنوان رئیس جمهور فرانسه ضربه ی شدیدی خورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالیکه چند روز به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده است نیکلا سارکوزی ؛ رئیس جمهور کنونی این کشور؛ در تلاش خود برای انتخاب شدن مجدد به عنوان رئیس جمهور فرانسه ضربه ی شدیدی خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از الجزیره، مارین لوپن رئیس حزب جبهه راست افراطی فرانسه که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در جایگاه سوم قرار گرفت، از هرگونه اعلام حمایت از نیکلا سارکوزی در دور دوم انتخابات فرانسه خودداری کرده است. وی به شش میلیون حامی حزب راست افراطی فرانسه گفت خودشان در این انتخابات تصمیم بگیرند.



الجزیره نوشت: هنوز می توان از پرچم ها و کاغذ نوشته هایی که فعالان انتخاباتی و حامیان مارین لوپن در تجمع ها در دست می گیرند دریافت که آنها می گویند مارین لوپن باید رئیس جمهور فرانسه شود. هر چند این اتفاق امسال نخواهد افتاد اما مارین لوپن و شش میلیون نفری که به وی رای دادند هنوز می توانند تاثیری بسیار بسیار مهم روی نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری امسال فرانسه داشته باشند.

مارین لوپن هرچند به دور نهایی انتخابات نرسید اما طرفداران وی حال و هوای پیروزی دارند. از هر پنج رای دهنده ی فرانسوی یک نفر به مارین لوپن رای داد که این رقم رکوردی برای جبهه ی

راست افراطی فرانسه محسوب می شود. مارین لوپن اکنون می تواند سرنوشت انتخابات فرانسه را تعیین کند اما با این وجود نه از نیکلا سارکوزی حمایت کرده است و نه از فرانسوا اولاند.

مارین لوپن می گوید: « من هیچ اعتمادی به این دو نامزد ندارم و حمایت خود را از این دو اعلام نمی کنم .یکی از این دو نامزد می خواهد که حزب راستگرا پیروز شود و دیگری می خواهد که حزب چپگرا پیروز شود. پیام جبهه ی متحد این خواهد بود که فرانسه به مدت سی سال پیروز نشده است.من روز یک شنبه برگه سفید به صندوق رأی خواهم انداخت».

الجزیره نوشت: به نظر می رسد بسیاری از حامیان لوپن از وی الگوبرداری کنند.

یکی از طرفداران لوپن گفت: « من یا رای سفید می دهم یا اصلا رای نمی دهم. چپ و راست هیچ فرقی با هم ندارند».

فرد دیگری گفت: « من رای سفید خواهم داد. من به وعده های هیچ یک از این دو نامزد اعتماد ندارم».

یکی دیگر از طرفداران مارین لوپن گفت: « من قطعا رای نمی دهم چون از دیدگاه ما چپ و راست هیچ فرقی با هم ندارند».

این گزارش می افزاید: آنچه باعث شد مارین لوپن از حمایت های بسیار زیادی برخوردار شود برنامه های اقتصادی وی بود. پیام مارین لوپن با عنوان « شغل فرانسوی، برای مردم فرانسه» در مناطقی از شمال فرانسه که از جنبه ی اقتصادی وضع بسیار نامطلوبی داشته اند با استقبال بسیار خوب روبرو شد.

وی نیکلا سارکوزی را به سرقت ایده ها و دیدگاههای خود درباره مهاجرت متهم کرد.

اگر قرار باشد نیکلا سارکوزی بازهم رئیس جمهور فرانسه شود به رای حامیان مارین لوپن نیاز دارد. بدون حمایت مارین لوپن امیدهای سارکوزی برای تکرار دوره ی ریاست جمهوری اش به سرعت درحال محو شدن است.

نیکلا سارکوزی برای پیروز شدن در انتخابات به آراء بیش از نیمی از حامیان مارین لوپن و شمار دیگری از افراد نیاز دارد.مارین لوپن در میان مدت به انتخابات پارلمانی فرانسه و در چشم انداز پنج ساله به انتخابات ریاست جمهوری بعدی چشم دارد.
نظرات بینندگان