arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

مقام آمریکایی: تا ۱۱ سپتامبر تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند

یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در ماه می‌شروع خواهد شد وهدف آن است که تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ۱۴۰۰) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیرو‌های آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند. این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: «ما مدت‌ها می‌دانیم که نیرو‌های نظامی چالش‌های سیاسی داخلی افغانستان را حل نخواهد کرد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام آمریکایی: تا ۱۱ سپتامبر تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوندفارس: یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه می شروع خواهد شد وهدف آن است که تا 11 سپتامبر (20 شهریور 1400) سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

این مقام ارشد آمریکایی اضافه کرد: «ما مدت‌ها می‌دانیم که نیروهای نظامی چالش‌های سیاسی داخلی افغانستان را حل نخواهد کرد».

وی گفت: «برآورد واضح درباره بهترین مسیر پیش رو آن است که بر روند صلح در حال انجام با طالبان تمرکز انجام شود و نیروهای آمریکایی به عنوان برگه چانه‌زنی در این گفت‌وگوها نباشد».

این مقام ارشد آمریکایی گفت: «آمریکات عمیقا به تعامل با دولت افغانستان ادامه خواهد داد و چشمان خود را از تهدیدهای تروریستی بر نخواهیم داشت».

این مقام آمریکایی گفت: «الان سال 2001 نیست بلکه 2021 بوده و تهدید تروریستی در تعدادی از کشورها و قاره‌ها وجود دارد.

وی درباره تاریخ 11 سپتامبر 2021 گفت که این ضرب الاجل به هیچ شرطی وابسته نیست و تا تاریخ مذکور خروج از افغانستان انجام خواهد شد.

این مقام ارشد اضافه کرد: «خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از 1 مه شروع می‌شود و تنها تعداد از نیروهای آمریکایی برای حفاظت از حضور دیپلمات‌های آمریکای در این کشور باقی خواهند ماند».

 

نظرات بینندگان