arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

چهارمین حمله به کاروان لجستیکی آمریکا در دو روز گذشته؛ این بار در بغداد

بار دیگر یک کاروان پشتیبانی نظامی ارتش ایالات متحده که وظیفه حمل تجهیزات جنگی را برعهده دارد، مورد هدف قرار گرفت. روز چهارشنبه سه کاروان پشتیبانی در استان های ذی قار، دیوانیه و بابل مورد هدف قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بار دیگر یک کاروان پشتیبانی نظامی ارتش ایالات متحده که وظیفه حمل تجهیزات جنگی را برعهده دارد، مورد هدف قرار گرفت.

این حمله در حالی صورت گرفت که در روز چهارشنبه سه کاروان پشتیبانی در استان های ذی قار، دیوانیه و بابل مورد هدف قرار گرفتند.

صابرین نیوز محل این حمله را منطقه یوسفیه در استان بغداد اعلام کرد.

تاکنون مسوولیت فقط یکی از این چهار حمله از سوی گروه های ضد اشغالگری برعهده گرفته شده است.

تصاویر منتشره از حمله اول نشان می داد آسیب جدی به حداقل دو خودرو حامل تجهیزات پشتیبانی آمریکا وارد شده است.

این کاروان ها حرکت خود را از مبدا کشور کویت در جنوب عراق آغاز و در طول مسیر از مناطق مرکزی این کشور به مقصد "عین الاسد" در استان غربی الانبار و یا "الحریر" واقع در اربیل اقلیم کردستان واقع در شمال عراق می روند.

از آنجا که حملات یاد شده در استان های در امتداد یکدیگر از جنوب به مرکز عراق و در طول یک جاده صورت گرفته اند به نظر می رسد هر چهار حمله مزبور به خودروهای یک کاروان لجستیک صورت گرفته شده باشد با این حال هنوز جزییات زیادی معلوم نیست.

مشاهدات خبرنگار ایرنا در بغداد حاکیست که هواپیماها و پهپاد های آمریکایی در آسمان منطقه در حال گشت زنی هستند.

پیشتر بر اساس اعلام مسوولان محلی اقلیم کردستان عراق "یک حمله پهپادی" به نزدیکی فرودگاه اربیل محل استقرار نیروهای آمریکایی صورت گرفت که براساس تصاویر منتشره آتش گسترده ای در محل حمله ایجاد شده بود.

همچنین شب گذشته نیز یک پایگاه جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی در اربیل مورد حمله قرار گرفت که بر اساس برخی شنیده ها حداقل ۱۰ نفر کشته و زخمی شدند. ساعتی پیش اخباری مبنی بر برعهده گرفتن یک گروه عراقی از این حمله منتشر شد که منابع مطلع در ارتباط با خبرنگار ایرنا این خبر را تکذیب کردند.

نظرات بینندگان