arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

حدود ۱.۵ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۴۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر تریاک وحشیش در درگیری مسلحانه اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و تکاوران انتظامی شهرستان‌های نیکشهر،ایرانشهر و دلگان با قاچاقچیان مواد مخدر، کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۴۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر تریاک وحشیش در درگیری مسلحانه اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و تکاوران انتظامی شهرستان‌های نیکشهر،ایرانشهر و دلگان با قاچاقچیان مواد مخدر، کشف شد.

سردار احمد طاهری   اظهارداشت:مأموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و تیم های عملیاتی انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر، نیکشهر و دلگان با اشراف اطلاعاتی خود، از فعالیت قاچاقچیان مواد افیونی که قصد انتقال محموله مواد مخدر از شهرستان های مذکور به سمت مرکز استان و کشور را داشتند، مطلع شده و عملیات انتظامی خود را برای شناسایی و متوقف کردن سوداگران آغاز کردند.
وی افزود: در این رابطه روز گذشته تکاوران پلیس در این شهرستانها در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه مخفیگاه سوداگران مرگ در محورهای جنوبی سیستان و بلوچستان، قاچاقچیان را که با سه دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودروی پراید قصد انتقال و جابه جایی این محموله ها را داشتند، شناسایی و عملیات انتظامی را برای متوقف کردن خودروهای آنان ادامه دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با ادامه عملیات وحضور ماموران انتظامی در منطقه کمین و محل حضور قاچاقچیان، سوداگران زمانی که ماموران را مشاهده کردند، به سمت آنان تیراندازی که در مقابل با آتش پر حجم تکاوران پلیس روبه رو شده و با تنگ شدن عرصه قصد متواری شدن از محل را داشتند،که ضمن دستگیری چهار سوداگر مرگ، یک تن و ۴۴۹ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد افیونی، شامل ۹۷۲ کیلو گرم تریاک و ۴۷۷ کیلو و ۴۰۰گرم حشیش از خودروها و محل دپوی قاچاقچیان کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه در این عملیات، سه دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سواری پراید توقیف و چهار قاچاقچی دستگیر شده نیز به مراجع قضائی تحویل داده شدند بر عزم جدی و قاطعانه پلیس در برخورد با قاچاقچیان و مقابله با سوداگران مرگ تأکید کرد و افزود: اولویت اصلی پلیس استان در سال ۱۴۰۰ مقابله با ورود مواد مخدر،برخورد با سوداگران مرگ چه در مرکز و چه در مرزهاست، هموطنان عزیز بدانند پلیس استان تا پای جان در حفاظت از کشور و استان و برخورد با فعالیت مجرمان و قاچاقچیان ایستاده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وجود همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان به سبب داشتن مردمانی وفادار و وطن پرست، نیروهای جان برکف مرزبانی، انتظامی و نهادهای امنیتی و نظامی از امنیت مطلوبی برخوردار و در خط مقدم مبارزه با موادمخدر و در صدر جدول کشفیات این ماده خانمان‌سوز قرار دارد.

جمهوری اسلامی ایران پیشروترین کشور جهان در مبارزه با موادمخدر و سیستان و بلوچستان نیز خط مقدم جبهه مبارزه با این مواد خانمان‌سوز در ایران و جهان است.

کشور پهناور ایران اسلامی از جمله استان سیستان و بلوچستان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان یکی از دروازه های اصلی قاچاق کالا، موادمخدر و انسان همواره مورد طمع سودجویان و قاچاقچیان قرار دارد.

همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان از یکسو و دسترسی به آب های آزاد جهانی از سوی دیگر دشمنان ایران اسلامی را برآن داشته تا با بهره گیری از مافیای قاچاق، از یک طرف جوانان بیکار را با وعده های فریبنده به سمت حمل و توزیع موادمخدر جذب و از سوی دیگر آینده سازان این مملکت را به دام اعتیاد گرفتار کنند.

مافیای قاچاق به سو استفاده از موقعیت مرزی و قرار گرفتن ایران در همسایگی بزرگترین تولید کننده موادمخدر به تکاپو انداخته تا با رواج قاچاق موادمخدر، انسان، سوخت، سلاح و کالا به سودهای کلان دست یابند و با بکارگیری اشرار و تروریستها امنیت مناطق مرزی را به مخاطره اندازند.


ایرنا

نظرات بینندگان