arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

بیانیه وزارت خارجه روسیه در باره نتایج سفر لاوروف به ایران؛ تقویت روابط دو جانبه

وزارت خارجه روسیه عصر پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای نتایح سفر روز سه شنبه «سرگئی لاوروف» به ایران را تقویت روابط دو جانبه اعلام کرد. در این بیانیه نوشته شده است: وزیران خارجه دو کشور در باره حل و فصل مسائل سوریه، اوضاع یمن، افغانستان و منطقه خلیج فارس، وضعیت قره باغ بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر گفت‌وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت امورخارجه روسیه عصر پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای نتایح سفر روز سه شنبه «سرگئی لاوروف» به ایران را تقویت روابط دو جانبه اعلام کرد.

در این بیانیه نوشته شده است: لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، سفر کاری به تهران داشت و در آنجا با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف گفت‌وگو کرد. میهمان روسی توسط حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران هم به حضور پذیرفته شد و جلسات در یک فضای دوستانه برگزار شد.

این بیانیه افزود، دو طرف به طور اساسی روابط دو جانبه چند جانبه، از جمله توسعه گفت‌وگوی سیاسی، همکاری‌های تجاری و اقتصادی را با تأکید بر اجرای پروژه‌های مهم مشترک و همچنین تعاملات عملی برای مبارزه با بیماری همه گیری ویروس کرونا بررسی کردند.

در بیانیه آمده است وزیران امورخارجه دو کشور توافق نامه‌ بین دولتی در مورد تأسیس و شرایط بهره برداری از مراکز فرهنگی امضا کردند که فرصت‌های جدیدی را برای گسترش روابط انسانی و به طور کلی برای آشنایی عمیق‌تر با فرهنگ و سنت‌های منحصر به فرد فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کند.

در این سفر همچنین رویکردهای روسیه و ایران در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و مسائل پیرامون آن در بسترهای چند جانبه و سایر موضوعات مهم در دستور کار بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیران خارجه دو کشور در باره حل و فصل مسائل سوریه، اوضاع یمن، افغانستان و منطقه خلیج فارس، وضعیت قره باغ بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دو طرف توافق کردند که گفت‌وگوها در مورد همه موضوعات مشترک و مورد علاقه را ادامه دهند.



نظرات بینندگان