arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۰

پنتاگون پرواز اشیاء پرنده مجهول در آسمان آمریکا از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۲۰ را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا با خارج کردن تصاویر ویدئویی از پرواز اشیاء پرنده ناشناس در مرزهای آمریکا از بخش محرمانه، آنها را مورد تایید قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت دفاع آمریکا با خارج کردن تصاویر ویدئویی از پرواز اشیاء پرنده ناشناس در مرزهای آمریکا از بخش محرمانه، آنها را مورد تایید قرار داد.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: اشیاء پرنده ناشناس هوایی (UAP) طی سال های اخیر توسط یگان های هوایی آمریکا مورد شناسایی قرار گرفته اند و اکنون پنتاگون صحت این مساله را مورد تایید قرار داده است.

بنابراین گزارش رویت اشیاء پرنده ناشناس در سال ۲۰۰۴میلادی نزدیک سواحل کالیفرنیا رصد و در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز یک فروند جنگنده اف-۱۸ آمریکا یک شئی پرنده ناشناس را که وارد آسمان آمریکا می شود بر فراز سواحل اقیانوس آتلانتیک رهگیری می‌کند.

«سو گاه» (Sue Gough) سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای به سی ان ان اعلام کرد که این اشیاء پرنده که در سه نوبت طی سال های گذشته توسط پرسنل نیروی دریایی آمریکا رهیگری شدند، در اشکال مختلفی درحال پرواز بوده اند.

عدم افشای پرواز اشیا پرنده ناشناس برفراز آمریکا از بیم دشمنان

سخنگوی پنتاگون در ادامه این بیانیه به سی ان ان گفته است: از آنجایی که این مساله می‌توانسته است برای دشمنان آمریکا مفید واقع شود؛ این وزارت خانه برای حفظ عملیات امنیتی از افشای صحت پرواز این اشیاء پرنده ناشناس خودداری کرده بود.

این گزارش می افزاید: آژانس های اطلاعاتی آمریکا سرانجام در ماه ژوئن سال گذشته ناگزیر شدند رصد و پرواز این اشیاء ناشناس پرنده که به حریم هوایی آمریکا وارد شده اند را از حالت محرمانه خارج کرده و به اطلاع کنگره آمریکا برسانند.

در ماه اوت سال ۲۰۲۰ پنتاگون یگان ویژه ای را برای رهگیری و مقابله با ورود این اشیاء پرنده ناشناس تشکیل داد.

پنتاگون در گزارش خود عنوان کرد: نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ گزارش های متعددی از ورود و تعرض اشیاء پرنده ناشناس که در اشکال و فرم های مختلفی بودند به حریم هوایی آمریکا داده است.

پنتاگون و شبکه خبری سی ان ان به منشاء و محل پرواز این پرنده های ناشناس هیچ اشاره ای نکردند.

نظرات بینندگان