arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

پایان دوران کاستروها در کوبا؛ رائول کاسترو از رهبری حزب کمونیست کوبا استعفا داد

رائول کاسترو اعلام کرد که از سمت خود به عنوان رئیس حزب کمونیست کنار می‌رود. کوبا در حال پایان دادن به "دوران کاسترو" است. هشتمین کنگره حزب چهار روز دیگر و تا ۱۹ آوریل ادامه دارد. روز دوشنبه پست کاسترو به جانشین وی می‌رسد. انتظار می‌رود که این پست به میگل دایاز‌کانل، رئیس جمهور کنونی این کشور برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسپوتنیک: رائول کاسترو اعلام کرد که از سمت خود به عنوان رئیس حزب کمونیست کنار می‌رود. کوبا در حال پایان دادن به "دوران کاسترو" است.

به گزارش رسانه‌های آمریکای لاتین، رائول کاسترو، سیاستمدار و دولتمرد مشهور کوبایی اعلام کرد که از سمت دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا کنار می‌رود.

کاسترو طی سخنرانی خود گفت که مدیریت حزب را به نسل جوان واگذار خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که کاسترو سرانجام در آخر این هفته به عنوان رئیس حزب کمونیست کوبا کناره گیری خواهد کرد؛ بنابراین برای اولین بار در ۶۰ سال گذشته خواهد بود که نمایندگانی از سلسله کاسترو مناصب رهبری در حزب را اشغال نخواهند کرد.

برادر بزرگ رائول کاسترو، فیدل کاسترو، انقلابی و سیاستمدار مشهور کوبایی در سال ۱۹۵۹ به قدرت رسید. به خاطر وضعیت سلامتی در سال ۲۰۰۶ از انجام وظایف خود در همه پست‌ها کناره گیری کرد و آن را به هم رزم و برادر خود رائول تحویل داد.

در سال ۲۰۱۱، رائول کاسترو رسماً به عنوان دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا انتخاب شد و سپس در سال ۲۰۱۶، برای بار دوم انتخاب شد.

هشتمین کنگره حزب چهار روز دیگر و تا ۱۹ آوریل ادامه دارد. روز دوشنبه پست کاسترو به جانشین وی می‌رسد. انتظار می‌رود که این پست به میگل دایاز‌کانل، رئیس جمهور کنونی این کشور برسد.

نظرات بینندگان