arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

گاردین: وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی وخیم است / پزشکان می گویند او هر لحظه با خطر ایست قلبی مواجه است

گاردین نوشت: پزشکان هشدار داده اند که الکسی ناوالنی منتقد کرملین که در حبس بسر می برد با توجه به وخامت وضعیت سلامتی اش، هر لحظه با خطر ایست قلبی مواجه است. ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: گاردین نوشت: پزشکان هشدار داده اند که الکسی ناوالنی منتقد کرملین که در حبس بسر می برد با توجه به وخامت وضعیت سلامتی اش، هر لحظه با خطر ایست قلبی مواجه است.

به گزارش گاردین، پزشکان خواستار دسترسی فوری به این زندانی مشهور روسی شده اند.

ناوالنی از مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) دراعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی خود اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه از تلاش های فزاینده بین المللی در اعتراض به وضعیت درمان این فعال مخالف روسیه حمایت کرد و وضعیت او را «کاملا نامناسب» توصیف کرد.

ناوالنی ۴۴ ساله در فوریه گذشته زندانی شد و به دو سال و نیم حبس به اتهام اختلاس محکوم شد.

پزشک شخصی او به همراه سه پزشک قلب دیگر از مقام های زندان خواسته اند امکان دسترسی فوری به این زندانی را فراهم کنند.

یک کاردیولوژیست گفته است بیمار ما ممکن است هر لحظه جان خود را از دست بدهد و خواستار انتقال او به بخش مراقبت های ویژه شده است.

گاردین نوشت بیش از ۷۰ نفر از نویسندگان، هنرمندان و اساتید دانشگاه های جامعه بین المللی از پوتین خواسته اند اطمینان دهد که ناوالنی درمان مناسب را فورا دریافت خواهد کرد. درخواست آنها در روزنامه لوموند فرانسه منتشر شده است.

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) سال گذشته در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی در اوایل ماه جاری اعلام کردند، نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با بررسی نمونه‌های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام کرده است که در مورد وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است. اما روسیه این ادعاها را رد کرده و کاملا بی اساس می‌داند.

دادگاه مسکو بهمن ماه گذشته پس از چند ساعت شور ناوالنی را به دو سال و نیم حبس محکوم کرد.

نظرات بینندگان