arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

غریب آبادی: هیأت مذاکره کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند

نماینده دائم ایران در آژانس آن‌چه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است را ایجاد تصویری واضح و شفاف درباره لغو تحریم‌ها برشمرد و گفت: هیأت مذاکره کننده نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده دائم ایران در آژانس آن‌چه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است را ایجاد تصویری واضح و شفاف درباره لغو تحریم‌ها برشمرد و گفت: هیأت مذاکره کننده نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (یکشنبه)‌ در اظهاراتی درباره مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ اظهار داشت: آن‌چه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگو است، ایجاد یک تصویر واضح و شفاف در خصوص لغو تحریم‌ها می‌باشد.

وی افزود: شناسایی و فهرست کردن اقدامات لغو تحریمی، برای این شفاف سازی و سنجیدن جدیت آمریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است.

غریب آبادی یادآور شد: مبنای تیم مذاکره کننده نیز اصولی است که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است.

وی بیان کرد: هیأت مذاکره کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به طور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.

رایزنی‌های هیأت‌های مذاکره‌ کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین امروز (یکشنبه) نیز در فرمت‌ها و سطوح مختلف ادامه می‌یابد.

همچنین کارگروه‌های کارشناسی به بحث و گفت‌وگو در خصوص دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ادامه می‌دهند.

روز گذشته، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدارهایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره‌ کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

همچنین رؤسای سه هیأت اروپایی، در جلسه‌ای مشترک با عراقچی شرکن و به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

جلسات کارگروه‌های کارشناسی در دو حوزه تحریم و هسته‌ای نیز به روال روزهای گذشته برگزار شد.در نشست روز شنبه کمیسیون مشترک، پس از دریافت و بررسی گزارش کارگروه‌ها، مقرر شد گفت‌وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

نظرات بینندگان