arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

شمار مراجعین سرپایی کرونا در مازندران سه برابر شد

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش شدید مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان خبر داد و گفت که در حال حاضر به طور میانگین روزانه چهار هزار و ۴۰۰ نفر به خاطر داشتن برخی علایم و شک ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش شدید مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان خبر داد و گفت که در حال حاضر به طور میانگین روزانه چهار هزار و ۴۰۰ نفر به خاطر داشتن برخی علایم و شک ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

دکتر سیمین بابایی   افزود : متاسفانه آمار مراجعه سرپایی روزانه نسبت به گذشته و هفته نخست فروردین سه برابر شده چون در آن زمان آمار مراجعه روزانه ما حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر بود.

وی تداوم مراجعه روزانه این تعداد بیمار مشکوک به کرونا را نشانگر وضعیت نامساعد استان دانست و تاکید کرد : مازندران در موج چهارم کرونا قرار دارد و زمان رسیدن به پیک و کاهشی شدن این موج هم مشخص نیست. نباید کاهش اندک آمار بستری در بعضی از روزها به معنای کاهش شدن روند ارزیابی شود چون پیامدهای خطرناکی در پی خواهد داشت.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد : سنجش پاندمی کرونا چند وجهی و چند عاملی است و نباید تنها شمار بیماران بستری برای این منظور مورد ارزیابی قرار گیرد چون باعث زمینه سازی برای عادی انگاری رفتاری در جامعه می شود که نتیجه اش طولانی تر شدن موج چهارم خواهد بود.

وی افزود : در حال حاضر شرایط استان بسیار خطرناک و روند شمار بیماران بستری و مراجعان حضوری افزایشی است . این وضعیت ممکن است یک روز با افزایش زیاد بیماران بستری همراه باشد و یک روز هم میزان افزایش کمتر باشد و یا حتی نسبت به روز قبل کاهش یابد ولی به معنای کاهشی شدن روند نیست.

بابایی تغییر سرعت همه گیری را از ویژگی های بیمارهای واگیر برشمرد و گفت : باید در اجرای محدودیت های کرونایی جدی تر عمل کنیم و همه رسانه ها و تریبون ها هم باید مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و مهم تر از همه ماندن در خانه ترغیب کنند.

وی هشدار داد : در موج چهارم ما با شیوع شوس جدید کرونا یعنی کرونای انگلیسی مواجه هستیم که از قدرت سرایت بسیار زیادی برخوردار است. این نوع از ویروس می تواند با کوچک ترین سهل‌انگاری شمار مبتلایان استان تا حدی افزایش دهد که همه را با بحران مواجه کند.

با وجود افزایش شمار مراجعان سرپایی به درمانگاه های مازندران ، شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌ های استان که طی سه هفته اخیر با سرعت به سمت پیک زنی در حرکت بود، روزهای اخیر تقریبا متوقف شده تا ترمز موج چهارم در حال حاضر کشیده شود.

ملاک و معیار فعلی وضعیت کرونایی در هر استان شمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کوود۱۹ و همچنین مراجعان حضوری است که نه تنها نوع رنگ بندی مناطق مختلف را تعیین می کند، بلکه شیوه و مسیر حرکت پاندمی را نیز مشخص خواهد کرد.

همه گیری ویروس کرونا در استان مازندران که در یک ماه اخیر رشد ۷۶ درصدی را برای دوره هفتگی پشت سرگذاشت ، روزهای اخیر به روند آرام رسید تا اینکه امروز برای دومین روز پیاپی ثابت ماند.

طبق گزارش روز یکشنبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مازندران، شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های استان به یک هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است که نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده و نسبت به پایان هفته گذشته رشد ۱/۱ درصدی داشته است.

ایرنا

نظرات بینندگان