arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

شمار جان باختگان کرونا در استان بوشهر افزایش یافت

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در یک هفته اخیر فروردین ماه ۲۸ نفر در این استان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار مرگ و میر در اسفند ماه سال گذشته افزایش چهار برابری نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در یک هفته اخیر فروردین ماه ۲۸ نفر در این استان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار مرگ و میر در اسفند ماه سال گذشته افزایش چهار برابری نشان می‌دهد.

 دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در اسفند سال گذشته در مجموع یکماه ۲۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین شمار روزانه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر در یک هفته اخیر به ۲هزار و ۷۴۱ نفر رسیده این درحالی است که تعداد موارد مثبت در کل اسفند ماه سال گذشته یکهزار و ۹۸۶ نفر بوده است.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۴۴۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۵۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و نیمی از آنها به کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

کشمیری با اشاره به جان باختن هشت نفر در روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: کل مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۳۰ هزار نفر و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در این استان به ۹۵۲ نفر رسیده‌است.

از واکسن کرونا در بوشهر چه خبر؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا ۲۸ فروردین ماه برای ۶ هزار و ۳۳۹ نفر واکسن کرونا در این استان دریافت شد که تاکنون پنج هزار و ۹۰۰ نفر در این استان واکسینه شده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان افزود: روز گذشته نیز ۶ هزار و ۷۹۰ دوز واکسن جدید وارد استان بوشهر شد که بزودی عملیات واکسیناسیون با جدیت ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: ۴۲ درصد کادر درمان و ۳۵ درصد کادر بهداشتی استان بوشهر تاکنون در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

یک سوم ظرفیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی بوشهر به کرونایی‌ها اختصاص یافت

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: از ۹۵ مورد بیمار جدید بستری مبتلا به کرونا در استان بوشهر، ۲۰ مورد در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان بستری شده‌است.

دکتر سید جواد رکاب پور افزود: از مجموع ۱۶۰ تخت فعال بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان بوشهر، ۵۳ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته که معادل یک سوم بار بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۶ پرستار مراکز درمانی تامین اجتماعی استان نیز در یک هفته اخیر به کرونا مبتلا شدند.

رکاب پور گفت: از ۴۵ پرسنل جدید درخواستی با ۱۵ نفر موافقت شده که تنها هفت نفر از این تعداد پرستار هستند.


 ایرنا

نظرات بینندگان