arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

چرای گوسفندان در یکی از بوستان‌های تهران/ شهرداری: چرای دام مانع حریق در پارک می‌شود

ویدیوی چرای گوسفندان در پارک سرخه حصار منتشر شد. این موضوع واکنش کاربران را به همراه داشته است ولی شهرداری تهران اعلام کرد؛ این مسأله راهکار و طرحی آزمایشی جهت پیشگیری از آتش سوزی محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ویدیوی چرای گوسفندان در پارک سرخه حصار منتشر شد. این موضوع واکنش کاربران را به همراه داشته است ولی شهرداری تهران اعلام کرد؛ این مسأله راهکار و طرحی آزمایشی جهت پیشگیری از آتش سوزی محسوب می شود.

احسان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ تهران درباره این موضوع بع فارس گفت: هر ساله با آغاز فصل بهار و شروع بارندگی ها، شاهد رشد علف های هرز در مراتع بوستان جنگلی هستیم که این امر با آغاز فصل گرما منجر به بروز آتش سوزی می شود.

وی افزود: در سال جاری، تصمیم گرفته شد، طرحی آزمایشی در جهت جلوگیری از کف سوزی علف ها و به تبع آن خسارت به درختان بوستان و همچنین تقویت بستر خاک،طی مدتی کوتاه انجام و نتایج طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

معاون شهردار منطقه ۱۳ تهران خاطرنشان کرد:  از نظر علوم جنگلداری استفاده از چرای دام برای رستنی های کف ( اشکوب پایین ) و قرق کردن پارسل به پارسل جنگل به جهت از بین بردن علف های هرز به گونه ای که با خوردن توسط دام از رویش در سالهای آینده به شدت کاسته و در تقویت گونه های اشکوب فوقانی تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

نظرات بینندگان