arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

طالبان: حاکمیت نظام اسلامی یکی از اهدف مهم ما در افغانستان است / دولت با تخریب روند صلح می خواهد در قدرت باقی بماند

درحالی که دولت افغانستان همواره طالبان را به مشخص نبودن مواضع در مذاکرات دوحه متهم کرده است، طالبان مسئله استقلال و حاکمیت نظام اسلامی را دو هدف مهم این گروه در افغانستان خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: درحالی که دولت افغانستان همواره طالبان را به مشخص نبودن مواضع در مذاکرات دوحه متهم کرده است، طالبان مسئله استقلال و حاکمیت نظام اسلامی را دو هدف مهم این گروه در افغانستان خواند.

طالبان با انتشار مطلبی در تشریح دلایل این گروه برای جنگ و نظام مطلوب آنها نوشت: دو هدف عمده مبارزه ما، استقلال افغانستان و حاکمیت نظام اسلامی در آن است.

این گروه افزود که خواستار مصون بودن حقوق زنان در چارچوب اسلام است و در چنین نظامی زنان می‌توانند با «رعایت حدود شرعی» در عرصه‌های آموزشی، بهداشتی، تجاری و اجتماعی به جامعه خدمت کنند.

طالبان تأکید می‌کند که در نظام مطلوب آنها، «مجرمین محاکمه خواهند شد و تمامیت ارضی افغانستان حفظ خواهد شد تا «نیروهای خارجی، تفکر و قوانین غربی» در این کشور حاکم نباشد و ارزش‌های دینی، منافع ملی و فرهنگ افغان‌ها در آن برقرار باشد».

این گروه اخیراً نیز تأکید کرده بود: نظام جمهوری و دموکراسی پدیده سکولاری غربی و نظام اجنبی است که با جامعه اسلامی همچون افغانستان سازگاری ندارد.

طالبان همچنین مدعی شد که دیپلماسی قوی این گروه مشکلات گروه‌های جنگ‌طلب در داخل و خارج افغانستان را افزایش داده است.

این گروه با متهم کردن دولت افغانستان به تخریب روند صلح نیز اظهار داشت که مقامات این کشور می‌خواهند از این طریق سبب دوام حضور نیروهای خارجی و باقی ماندن خود در قدرت شوند.

نظرات بینندگان