arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

اظهار بی‌اطلاعی آمریکا از ادعای جدید عربستان علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش هیچ اطلاعاتی از ادعای عربستان علیه ایران مبنی بر تلاش برای ترور سفیر سعودی در مصر در اختیار ندارد.

به گزارش فارس، «مارک تونر» سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در واکنش به ادعای اخیر عربستان سعودی مبنی بر تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در مصر، اعلام کرد که کشورش هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

تونر گفت: وزارت خارجه آمریکا هیچ اطلاعاتی درباره تلاش برای ترور سفیر سعودی در قاهره در اختیار ندارد.

در عین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش کرد بیشترین بهره‌برداری را از ادعای بی‌اساس آمریکا علیه ایران بکند و افزود: اگر این موضوع درست باشد با رفتاری که از دولت ایران در گذشته و تلاش برای بی‌ثبات کردن دنیا دیدیم، مانند آنچه در واشنگتن تلاش کردند، مطابقت دارد ولی من الان هیچ چیزی از جزئیات این موضوع را در اختیار ندارم.

روز گذشته روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن، به نقل از «سامی جمال الدین» مشاور حقوقی سفارت سعودی در قاهره ادعا کرد که دستگاه امنیتی مصر شبکه‌ای سه نفره وابسته به ایران را کشف کرده است که در صدد برنامه‌ریزی برای ترور «احمد قطان» سفیر عربستان در قاهره و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب بوده است.

تونر در پاسخ به سوالی که تلاش کرد این ادعا را به ادعای قبلی یعنی تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی در آمریکا، مرتبط کند گفت که نمی‌داند که تحقیقی در این خصوص جاری است یا خیر اما دولتش با دولت مصر رایزنی خواهد کرد.

 

امروز نیز یک مقام مصری ادعای تکراری سعودی ها در مورد آنچه "تلاش ایران برای ترور سفیر این کشور در قاهره خوانده شد" را کاملا بی اساس خواند.

 

این منبع تاکید کرد که سفیر عربستان سعودی در مصر از زمان تصدی به این سمت تا روز شنبه که قاهره را ترک کرده است، هدف هیچ تلاشی برای ترور قرار نگرفته است.

 

تلویزیون و خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز خبرهای منتشر شده از سوی روزنامه الحیات در مورد سوء قصد به احمد عبدالعزیز قطان را رد کردند.

 

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر تأکید کرد: همه مطالب مطرح شده در این خبر کاملا بی اساس است، و سفیر سعودی در مصر از آغاز مأموریتش تا زمان خروج از این کشور در شنبه گذشته، هیچگاه مورد سوء قصد قرار نگرفته است.

نظرات بینندگان