arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

بانک مرکزی: فروش سفته و برات زیاد شد

طبق اعلام بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته بالغ بر هشت میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و دوره مشابه سال قبل ۲۱.۲ و ۴۰.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: طبق اعلام بانک مرکزی در بهمن ماه سال گذشته بالغ بر هشت میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و دوره مشابه سال قبل ۲۱.۲ و ۴۰.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 بالغ بر هشت میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان سفته و برات در بهمن ماه سال گذشته در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۲ و ۴۰.۳ درصد افزایش یافت. در ۱۱ ماه اول پارسال نیز بالغ بر ۷۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۴.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، در بهمن ماه  ۱۳۹۹ معادل ۹۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۱۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد که در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات برگشت خورده به ترتیب به اعداد ۱۰۹.۵  و ۷۱.۳ رسـید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۸۳.۷ و ۱۹.۸ درصد افزایش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبـل نیز از نظر تعداد ۲۱.۳۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ نیز معادل ۷۱.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در بهمن ماه سال گذشته نیز به عدد ۶۵.۱ رسید که عدد شاخص مذکور در بهمن ماه  ۱۳۹۸ معادل ۲۷۵.۶ بوده است.  

علاوه براین، در ۱۱ ماه اول سال  ۱۳۹۹ معادل ۶۹۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی حدود  ۲۰۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان در شهر تهران برگشت خورد. در این دوره متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۸.۶ و ۱۰۱.۴ رسید که نسبت به دوره مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳.۲ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۱۳.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.  

از سوی دیگر، شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در ۱۱ ماه اول سال  ۱۳۹۹ به عدد ۱۲۸ رسید که عدد شاخص مذکور در ۱۱ ماه اول سـال  ۱۳۹۸ معادل ۱۱۰.۹ بوده است.

نظرات بینندگان