arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
تایید خبر "انتخاب"

هیات اختلاف قوا: هر گونه پرداخت یارانه به مردم باید با مصوبه مجلس باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره نظر هیات اختلاف قوا در مورد اختلاف دولت و مجلس در بحث هدفمندی یارانه‌ها، گفت: نظر هیات اختلاف قوا این است که هر گونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در موضوع هدفمندی یارانه ها باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که "انتخاب" در دوم اردیبهشت ماه ، از مخالفت "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا" با "اجرای فاز دوم هدفمندی" خبر داده بود،  رئیس مجلس شورای اسلامی با تایید خبر "انتخاب" گفت: نظر هیات اختلاف قوا این است که هر گونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در موضوع هدفمندی یارانه ها باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز پنجشنبه به منظور ارایه پیامی به مردم برای شرکت در دومین مرحله انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صحبت می کرد، دراین باره گفت: ملت ایران ملت باهوش و باتدبیر و با بصیرتی است و حساسیت انتخابات مرحله دوم را کاملاً می‌داند.

وی افزود: پروژه انتخابات ناقص است و در مرحله اول انتخابات 65 نماینده مجلس تعیین تکلیف نشدند. طبعاً و عقلا حکم می کند مرحله دوم برای تکمیل تعداد نمایندگان مجلس انجام شود.

رئیس مجلس گفت: ‌هر قدر حضور مردم در انتخابات بیشتر شود هم نمایندگان واقعی تر هستند و هم از پشتوانه بیشتری برای استیفای حقوق مردم برخوردارند.

لاریجانی یادآور شد: ‌هم اکنون در وضعیتی قرار داریم که نگاه ها به حضور مردم متمرکز است و تمرکز‌های داخلی و بین‌المللی روی نحوه حضور مردم در انتخابات وجود دارد و کم هزینه‌ترین کاری که می‌شود مانع سنگ اندازی حریف شد این است که ملت اراده خود را نشان دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، وی بازتاب حضور گسترده مردم در مرحله اول انتخابات مجلس نهم را موجب تعدیل شدن رفتارهای دشمنان خواند و گفت: با شرکت در مرحله دوم هم می‌توان چنین بازخوردی را د ر مسایل هسته‌ای و دیگر مسایل مشاهده کرد. این رفتار با هزینه کم حریف را به عقب می‌راند. لذا فکر می‌کنم اگر مردم در این دور محتمل این زحمت شوند که در انتخابات شرکت کند از جهات مختلف این حضور به نفع خود آنان است لذا تقاضای ما این است که قبول زحمت کند و همگان با هر رای و نظری که هستند در این مرحله از انتخابات شرکت کنند.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که نظر هیات حل اختلاف قوا درباره اختلاف مجلس و دولت در موضوع هدفمندی یارانه‌ها آیا به شما اعلام شده است و این نظر چیست، گفت: بله. نظر هیات حل اختلاف به مقام معظم رهبری اعلام شد و فکر می‌کنم این هیات مسئله را روشن کرد.

وی ادامه داد:‌ براساس این نظر کاملاً روشن است که هرگونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در کشور باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در جلسه شب گذشته اعضای کمیسیون تلفیق با رئیس جمهور مقرر شده در اجرای مرحله دوم اختیارات بیشتری به رئیس جمهور داده شود و همچنین از طرف دیگر رئیس جمهور گام دوم اجرای این قانون را گام پایانی قرار ندهد، نظر شما در این باره چیست، گفت: من اطلاعی از این همه اطلاعات شما ندارم. قدری که من اطلاع دارم این است که این جلسه بیشتر رایزنی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده است و تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق که در این جلسه شرکت کردند قصد داشتند استدلال رئیس جمهور را برای چگونگی ادامه اجرای این قانون بشنوند و همچنین دغدغه‌ای خود را مطرح کردند که البته این گفتگوها برای دو طرف مفید است.

وی افزود: این گفتگوها باید کاملاً پخته شود تا در بودجه لحاظ گردد. معتقدم گفتگوها سازنده و مفید بوده و استدلال‌ها شنیده شده است. البته در کمیسیون تلفیق هم چند نظر نسبت به چگونگی اجرای مرحله دوم وجود دارد. باید دید چگونه می‌شود به راه حل معقول برسیم که هدفمندی پروژه ناقصی نباشد و عوارض گذشته که در مرحله اول وجود داشت از بعد حمایت از تولید، در مرحله دوم رفع شود.

نماینده مردم قم در پاسخ به این سئوال که آیا گزارش سازمان بازرسی کشور مبنی بر خالی بودن حساب ذخیره ارزی از سوی رئیس این سازمان به مجلس ارایه شده است، گفت: من در جریان نیستم اگر آقای پورمحمدی گزارشی داده باشند باید پروسه داخلی مجلس طی شود و در کمیسیون‌ها مطرح شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
0
7
مطمئن باشيد دولت باز هم كار خود را خواهد كرد....
نظرات بینندگان