arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

بایدن در اولین سفر خارجی به انگلیس می‌رود / رئیس شورای اروپا: اجلاس بعدی اروپا و آمریکا با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار می شود

رئیس شورای اروپا روز جمعه از برگزاری اجلاس مشترک اروپا و آمریکا در ماه ژوئن خبر داد که قرار است جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کند. وی ترمیم اتحاد میان اروپا و آمریکا و تقویت قوا برای مقابله با کووید-۱۹، تغییرات آب و هوایی و همچنین مسائل امنیتی و چندجانبه گرایی را در روابط دو طرف حائز اهمیت توصیف کرد. در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن قرار است در ماه ژوئن برای اولین سفر خارجی به انگلستان و بلژیک سفر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بایدن در اولین سفر خارجی به انگلیس می‌رود / رئیس شورای اروپا: اجلاس بعدی  اروپا و آمریکا با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار می شودایرنا: رئیس شورای اروپا روز جمعه از برگزاری اجلاس مشترک اروپا و آمریکا در ماه ژوئن خبر داد که قرار است جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی به بروکسل پایتخت بلژیک سفر کند.

 «شارل میشل» با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: این افتخار را دارم که همراه با «اروسولا فون درلاین» (رئیس کمیسیون اروپا) اعلام کنم که در جریان سفر رئیس جمهوری بایدن به بروکسل در ماه ژوئن یک نشست مشترک اروپا و آمریکا برگزار خواهد شد.

وی ترمیم اتحاد میان اروپا و آمریکا و تقویت قوا برای مقابله با کووید-۱۹، تغییرات آب و هوایی و همچنین مسائل امنیتی و چندجانبه گرایی را در روابط دو طرف حائز اهمیت توصیف کرد.

فون درلاین هم در توئیتی با اعلام این خبر افزود که دو طرف زمینه‌ همکاری‌های زیادی در حوزه تغییرات آب و هوایی، مسائل بهداشتی، تجاری و چالش‌های ژئوپلیتیک دارند.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن قرار است در ماه ژوئن برای اولین سفر خارجی به انگلستان و بلژیک سفر کند. جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با اعلام این خبر افزود که هدف از انجام این سفر برجسته کردن تعهد بایدن در خصوص احیای روابط فرا آتلانتیک و همکاری نزدیک با متحدان آمریکا است.

بایدن قرار است در جریان سفرش به انگلستان در اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه جی ۷ شرکت کند.

به گزارش رسانه‌های انگلیس، او در این سفر دیدارهای دوجانبه‌ای را با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و سایر رهبران گروه هفت خواهد داشت. رئیس جمهوری آمریکا سپس برای شرکت در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی راهی بروکسل خواهد شد.



نظرات بینندگان