arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

روسیه در اقدامی تلافی جویانه پنج دیپلمات لهستانی را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه امروز در پاسخ به اخراج سه دیپلمات این کشور از ورشو، پنج دیپلمات لهستانی را فرد نامطلوب خواند که باید خاک روسیه را ترک کنند. وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای به احضار «کشیشتوف کرایفسکی» سفیر لهستان در مسکو اشاره کرد و افزود که مراتب اعتراض قاطعانه روسیه به نامطلوب خواندن سه دیپلمات روس در ورشو به بهانه واهی و برای همبستگی با آمریکا و ادعای دست داشتن روسیه در حمله سایبری به این کشور به سفیر لهستان اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت خارجه روسیه امروز در پاسخ به اخراج سه دیپلمات این کشور از ورشو، پنج دیپلمات لهستانی را فرد نامطلوب خواند که باید خاک روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای به احضار «کشیشتوف کرایفسکی» سفیر لهستان در مسکو اشاره کرد و افزود که مراتب اعتراض قاطعانه روسیه به نامطلوب خواندن سه دیپلمات روس در ورشو به بهانه واهی و برای همبستگی با آمریکا و ادعای دست داشتن روسیه در حمله سایبری به این کشور به سفیر لهستان اعلام شد.

«این اقدام ورشو گواهی دیگر بر این واقعیت است که لهستان هدفمندانه سیاست تخریب روابط دوجانبه را دنبال می کند.»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: با تلاش طرف لهستانی، تماس های با روسیه راکد شده و جنگ ننگینی با آثار هنری بجای مانده از شوروی آغاز کرده است.

وزارت خارجه روسیه یادآورشد که به سفیر لهستان در مسکو اعلام شد که روسیه در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز لهستان بر اساس اصل اقدام متقابل پنج دیپلمات این کشور را عنصر نامطلوب می خواند و این افراد باید تا روز ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت ماه) خاک روسیه را ترک کنند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر ورشو را به تلاش برای جلب رضایت دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده متهم کرد.

به گزارش ایرنا از مسکو، کرایفسکی روز جمعه به وزارت امور خارجه روسیه احضار و از پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران خودداری کرد.

هفته گذشته لهستان سه دیپلمات روس را عنصر نامطلوب خواند که باید خاک این کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای در پاسخ به این اقدام ورشو اعلام کرد که ۵ دیپلمات لهستانی را از این کشور اخراج خواهد کرد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو تاکنون ۲۰ دیپلمات آمریکایی را عنصر نامطلوب خوانده و ۲۰ دیپلمات چک و ۲ دیپلمات بلغارستان هم اخراج شده اند.

جنگ اخراج دیپلماتها بین روسیه و کشورهای اروپایی از یک هفته پیش در موضوع مرتبط با ناوالنی منتقد دولت روسیه که در زندان بسر می برد آغاز شد.

کشورهای آمریکا؛ جمهوری چک، بلغارستان، لهستان و اوکراین در روزهای اخیر تعدادی از دیپلماتهای روس را از کشورهای خود اخراج کرده‌اند و روسیه نیز در اقدامی متقابل اقدام به اخراج دیپلماتهای این کشورها کرده است.

تنش میان روسیه و غرب از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است.



نظرات بینندگان