arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

سخنگوی وزارت بهداشت: افزایش ۱۷ درصدی بیماران بستری مبتلا به کرونا در هفته گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش حدود ۱۷ درصدی در تعداد بیماران بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا و افزایش ۴۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور و موارد بستری و فوت بیان کرد: بروز موارد مثبت بستری و موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل‌تر دارای روند افزایشی بوده است.

وی ادامه داد: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته ۲۸.۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمیت گزارش شده و استان‌های همدان، ایلام، سمنان، لرستان و چهارمحال وبختیاری دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند.

معاون وزیر بهداشت افزود: میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نیز حدود ۳۲.۱ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده و استان‌های مرکزی، همدان، البرز، قزوین و لرستان دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور بوده‌اند.

لاری اظهار کرد: از طرفی میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با وجود افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، همچنان پایین و نگران کننده بوده و حدود ۶۱ درصد گزارش شده است. استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و آذربایجان غربی دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور هم با حد مطلوب فاصله زیادی دارد و حدود ۶۳ درصد گزارش شده است. استان‌های زنجان، اردبیل و تهران دارای میزان بالاتر استفاده از ماسک در کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته بیشترین میزان اخطار و معرفی به مراجع قضایی در اماکن عمومی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مربوط به سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها بوده و نانوایی‌ها و رستوران‌ها به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

لاری گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، میانگین رعایت تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی کشور در هفته گذشته، با اندکی افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، به ۶۳.۵ درصد رسیده است

نظرات بینندگان