arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

کشف یک تن موادمخدر و ۳۵۰ قبضه سلاح غیرمجاز در خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: پلیس با کنترل و رصد تحرکات قاچاقچیان در فروردین امسال، اعضای ۹ باند قاچاق سلاح و موادمخدر را دستگیر و یک تن مواد مخدر و ۳۵۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری را از آنها کشف و ضبط کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: پلیس با کنترل و رصد تحرکات قاچاقچیان در فروردین امسال، اعضای ۹ باند قاچاق سلاح و موادمخدر را دستگیر و یک تن مواد مخدر و ۳۵۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری را از آنها کشف و ضبط کرد.

 به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمد صالحی روز شنبه در حاشیه بازدید از کشفیات یک ماهه پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی خوزستان با تقدیر از اعضای شورای تامین، جان برکفان سپاه، سربازان گمنان امام زمان (عج) و پشتیبانی دستگاه قضایی در دستیابی به این موفقیت‌ها، بیان کرد: در راستای برخورد قاطع و بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر در فروردین امسال، پلیس مبارزه با موادمخدر با کار اطلاعاتی و شبانه روزی اعضای چهار باند قاچاق، تهیه و توزیع موادمخدر را در خوزستان شناسایی و متلاشی کرد.

وی با اشاره به دستگیری یک هزار و ۱۵۶ نفر از قاچاقچیان و توزیع کنندگان موادمخدر ، افزود: در مجموع در ۳۱ روز نخست امسال حدود یک تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.

کشف ۳۵۰ قبضه سلاح غیر مجاز

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: از آنجا که وجود سلاح غیرمجاز از عوامل بسترساز جرایم خشن از جمله تیراندازی، قتل و سرقت‌های مسلحانه است، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان با کنترل و رصد تحرکات قاچاقچیان سلاح و مهمات در فروردین امسال اعضای پنج باند قاچاق سلاح را در این استان شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرد.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۸۰ نفر از دارندگان سلاح غیرمجاز و عاملان تیراندازی‌ در آیین‌های عزا و شادی، شناسایی و دستگیر شدند که در مجموع این عملیات‌ها ۳۵۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری و حدود ۱۹ هزار فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

دستگیری ۲۴ نفر اراذل و اوباش

سردار صالحی گفت: برخورد قاطع و قانونی با عاملان ناامنی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و اراذل و اوباش مطالبه جدی مردم از تلاش‌گران عرصه نظم و امنیت است.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در فروردین امسال ۲۴ نفر از اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت که اقدام به سرقت‌ مسلحانه و به‌عنف می‌کردند را در خوزستان شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: امنیت مردم، خط قرمز پلیس است و با کسانی که به هر نحو بخواهند به امنیت مردم خدشه‌ای وارد کنند اجازه‌ عرض اندام نخواهیم داد و با آنها با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

نظرات بینندگان