arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

زیردریایی اندونزی با ۵۳ سرنشین غرق شد

بقایای این زیردریایی در عمق ۸۵۰ متری دریا و پایین تر از عمقی پیدا شده که معمولا با ایمنی درآن حرکت می کرد. مقامات اندونزی گفته بودند که اکسیژن موجود در این زیردریایی تا اوایل صبح امروز به وقت محلی تمام می‌شود، از این رو تیم‌هایی از کشورهای آمریکا و استرالیا به عملیات تجسس برای پیدا کردن این زیردریایی پیوسته بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: ارتش اندونزی اعلام کرده که زیردریایی نظامی این کشور که از چهارشنبه گذشته (۲۱ آوریل/اول اردیبهشت) ناپدید شده بود، غرق شده است.

این زیردریایی با ۵۳ سرنشین در حوالی جزیره بالی ناپدید شد.

گروه‌های جستجو بقایایی از این زیردریایی از جمله بخش‌هایی از قسمت‌های داخلی آن را پیدا کردند.

بقایای این زیردریایی در عمق ۸۵۰ متری دریا و پایین تر از عمقی پیدا شده که معمولا با ایمنی درآن حرکت می کرد.

مقامات اندونزی گفته بودند که اکسیژن موجود در این زیردریایی تا اوایل صبح امروز به وقت محلی تمام می‌شود، از این رو تیم‌هایی از کشورهای آمریکا و استرالیا به عملیات تجسس برای پیدا کردن این زیردریایی پیوسته بودند.

ارتش اندونزی سه روز پیش گزارش داد که زیردریایی کی.آر.ای نانگالا-۴۲۰ هنگام مشارکت در یک مانور در شمال جزیره بالی ارتباطش با مرکز فرماندهی قطع و سیگنال‌های دریافتی از آن محو شد. این زیردریایی ماموریت یافته بود که به آب‌های عمیق‌تر برود.

این زیردریایی درخواست مجوز برای رفتن به مناطق عمیق تر کرده بود و مدت کمی پس از دریافت مجوز ارتباطش قطع شد.

دست‌کم شش کشتی نظامی، بالگرد و حدود ۴۰۰ نفر در عملیات جستجو شرکت داشتند. پیش از آمریکا و استرالیا، سنگاپور و مالزی کشتی های خود را به این منطقه فرستاده بودند. استرالیا، فرانسه، و آلمان هم پیشنهاد کمک داده بودند.

این زیردریایی ساخت آلمان در دهه ۷۰ میلادی بود، اما برای تعمیرات اساسی و نوسازی به کره جنوبی اعزام و پس از دو سال در اواخر سال ۲۰۱۲ دوباره به آب انداخته شده بود.

نظرات بینندگان