arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

کشف ۳۱۶ میلیارد ریالی کالای قاچاق در هفته گذشته

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۱۶ میلیارد ریال و دستگیری ۲۳ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۱۶ میلیارد ریال و دستگیری ۲۳ متهم طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جلال امینی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در عمل به شعار سال جدید تولید، پشتیبانی، مانع زدایی ها، در راستای کمک به تولید داخلی و جهش تولید، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر از طریق بررسی اسنادی کالا (مبدأ و مقصد)، اجرای طرح ها، بازرسی های دوره ای و متناوب از نشانگاه های فعال در عرصه اقتصادی، ایست و بازرسی های جاده ای و ... توسط این پلیس در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با اقدامات تخصصی و تلاش های شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انواع کالای قاچاق، از قبیل تلفن همراه و لوازم جانبی آن، تبلت و لپ تاپ، انواع لوازم خانگی، دستگاه استخراج ارز دیجیتال(ماینر)، لوازم یدکی خودرو و لاستیک، لوازم آرایشی، پوشاک، تجهیزات مخابراتی، فرآورده های نفتی و مقادیر قابل توجهی کالای ممنوعه طی هفته گذشته کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا و ارز مکشوفه قاچاق را بیش از ۳۱۶ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این رابطه ۲۳متهم دستگیر و به همراه پرونده های تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند و همچنین کالاهای قاچاق مکشوفه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل و سوخت قاچاق به شرکت ملی فرآورده های نفتی تحویل داده شد.

سرهنگ امینی از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.



نظرات بینندگان